سخنگوی کاخ کرملین گفته است، رئیس‌جمهور ترکیه احتمالا به زودی برای دیدار با همتای روس خود به مسکو سفر خواهد کرد.

کرملین: پوتین و اردوغان احتمالا به زودی در مسکو دیدار می‌کنند

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که روسیه انتظار دارد به زودی «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور روسیه برای انجام گفت‌وگوهایی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به مسکو سفر کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، با این وجود، سخنگوی کاخ کرملین تأکید کرد که هنوز توافقی در خصوص زمان این دیدار انجام نگرفته است.

«رجب طیب اردوغان» حدود دو هفته پیش از برنامه خود برای سفر به روسیه طی چند روز آینده و دیدار با همتای روس خود خبر داده بود. با این حال، کرملین در آن زمان اعلام کرد که روسیه فعلا برنامه‌ای برای انجام این دیدار ندارد.

بیانیه رئیس‌جمهور ترکیه پس از آن منتشر شد که آنکارا صبح امروز گفته بود نیروهای نظامی این کشور آماده آغاز یک عملیات نظامی در کرانه شرقی رود فرات هستند.

پیش از مطرح شدن تصمیم رئیس‌جمهور ترکیه برای سفر به مسکو، سخنگوی رئیس جمهور ترکیه گفته بود، آنکارا قصد دارد اقداماتش در سوریه را با مسکو هماهنگ کند.

درگیری‌ها در سوریه از سال ۲۰۱۱ میلادی آغاز شده است. این درگیری‌ها با گذشت زمان و مداخله کشورهای غربی و اعراب در حمایت از تروریست‌ها در این منطقه رفته رفته شدیدتر می‌شد، تا اینکه در سپتامبر ۲۰۱۵ میلادی نیروهای هوایی روسیه به درخواست «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه به حمایت از نیروهای ارتش سوریه آمدند.

از آن زمان بعد، ترکیه نیز در مرحله‌ای نیروهای نظامی خود را به بهانه مبارزه با کردهای سوریه وارد خاک سوریه در نزدیکی مرزهای خود کرد و تا کنون عملیات‌های نظامی را در این مناطق انجام داده است. این در شرایطی است که مقامات سوریه حضور نیروهای ترکیه در این کشور را غیرقانونی اعلام کرده و بارها خواستار خروج نیروهای نظامی این کشور از خاک سوریه شده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.