رئیس‌جمهور لبنان طی سخنانی بی‌توجهی محافل بین‌الملل در قبال بار تحمیل شده بر لبنان به دلیل موضوع آوارگان و نیز خطرات ناشی از «معامله قرن» هشدار داد.

میشل عون: عدالت موعود در نابودی قدس و سرقت هویت فلسطین نیست

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان در استقبال از هیأتی دیپلماتیک اعلام کرد محافل بین‌المللی موضعی روشن در قبال بازگشت آوارگان ندارند و لبنان از جمله کشورهایی است که همچنان بار سنگین پیامدهای جنگ‌های (کشورهای) همجوار و سرازیر شدن آوارگان را به دوش می‌کشد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان ان‌ای»، عون ادامه داد: از اصرارها برای باقی ماندن آوارگان در لبنان می‌ترسیم، این اصرارها علی‌رغم صحبت چندین باره ما در مقابل محافل بین‌المللی و هیأت‌های دیپلماتیک درباره ضرری است که این موضوع به کشور ما در زمینه‌های مختلف بویژه اقتصادی و امنیتی می‌زند.

رئیس‌جمهور لبنان در ادامه به مسأله فلسطین و قدس پرداخت و گفت قدس وارث ادیان آسمانی است و نمی‌تواند شهری منزوی باشد.  تهدیدهای صهیونیستی، فشارهای مستمر، راه‌حل‌های پیچیده، قراردادها بعلاوه هدف‌قرار دادن هویت جامع این سرزمین مقدس با معرفی قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل ، همه خطرناک هستند و جنگ‌های جاری را تمام نمی‌کنند بلکه جنگ‌های جدید، آوارگی جدید و پاکسازی نژادی جدید را به وجود می‌آورند.

میشل عون ادامه داد «معامله قرن و مسأله قدس» آشکار شده و فشارهای اسرائیلی بر لبنان با نقض دائم قطعنامه ۱۷۰۱ و نقض حاکمیت زمینی، دریایی و هوایی لبنان همراه شده است. این نقض حاکمیت‌ها به ۱۵۰ مورد در ماه رسیده و علیرغم همه اینها لبنان برای اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ و حفظ ثبات مُصِر است.

رئیس‌جمهور لبنان تصریح کرد: آیا عدالت موعود در از بین رفتن قدس یا معامله قرنی است که سرزمین فلسطین و هویت آن را خواهد دزدید؟ آیا عدالت موعود و آزادی مطلوب در اردوگاه‌های آوارگان سوری است که جهان برای باقی ماندن آنها تلاش می‌کند؟ آیا این عدالت وعده داده شده در آوارگان جدید گروه‌های انسانی و تغییرات دموگرافی (جمعیتی) است؟

معامله قرن یا توافق نهایی، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه «اسرائیل» با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است. در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.