۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹
کد خبر: 638766

رئیس جمهور قرقیزستان گفت: طی هفته گذشته ۴۷ شهروند قزاق از سوریه به وطن‌ بازگشتند .

بازگشت ۴۷ شهروند قزاق از سوریه

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور قرقیزستان با اشاره به فعالیت‌های وزارت امور خارجه این کشور تصریح کرد: هفته گذشته ۴۷ شهروند قزاق از سوریه به وطن‌ خود بازگشتند.

وی گفت: نهادهای امنیتی در همکاری با وزارت امور خارجه هفته گذشته عملیاتی انجام دادند که در نتیجه آن ۴۷ شهروند از جمله ۳۰ کودک به قزاقستان بازگشتند.

نظربایف ادامه داد: این افراد تحت تأثیر تبلیغات دروغین افراط‌گرایان به سوریه سفر کردند و به عنوان گروگان‌ تروریست‌ها در این کشور زندگی می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه شهروندان قزاقستان کمک‌های لازم از طرف دولت دریافت کردند، خاطر نشان کرد: این افراد برای نجات خود بسیار خوشحال هستند و طی ماه جاری کمک‌های بهداشتی دریافت می‌کنند و دولت برای جلوگیری از وقوع اینگونه تحولات در آینده تلاش خواهد کرد.

رئیس جمهور گفت: قزاقستان همواره از شهروندان خود در سراسر جهان حمایت می‌کند و دولت برای بازگشت کودکان از مناطق جنگی تلاش خود را می‌کند.

شایان ذکر است که در بین ۴۷ شهروند قزاق ۱۱ نفر زن و ۳۰ کودک حضور دارند.

این در حالی است که بر اساس اطلاعات کمیته امنیت ملی قزاقستان در مناطق جنگی سوریه و عراق ۸۰۰ شهروند این کشور از جمله ۱۲۰ مرد، ۲۵۰ زن و ۵۰۰ کودک زندگی می‌کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.