دیدگاه‌های متفاوتی درباره وضعیت بازار بیت‌کوین و دیگر رمز ارزها در سال ۲۰۱۹ وجود دارد. باید دید بازار خرسی یا گاوی خواهد بود.

تحلیل‌گران چینی معتقدند روند سقوطی بیت‌ کوین در سال ۲۰۱۹ ادامه خواهد یافت

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، تحلیل‌­گران چینی معتقد­ند که بازار خرسی بیت ­‌کوین در سال ۲۰۱۹ ادامه پیدا خواهد کرد. بازار خرسی به وضعیتی اطلاق می‌­شود که روند نزولی ارزش کالا یا سهام ادامه پیدا می­‌کند، برعکس اگر وضعیت بازار به سمت افزایش قیمت باشد، می‌گویند که بازار گاوی است. این موضوع برخلاف پیش‌­بینی افرادی همچون مایک نووگراتز (Mike Novogratz) است که باور دارند ارزش بیت‌­کوین در سال ۲۰۱۹ به بالاترین میزان خود خواهد رسید.

به‌گفته‌ی اخبار دولتی پکن، سرمایه­‌گذاری در زمینه بیت­‌کوین در سال ۲۰۱۸ تبدیل به یک گودال سیاه شد. با ورود به سال ۲۰۱۹ ارزش بیت­‌کوین همچنان علائمی از کاهش قیمت نشان می‌­دهد و این بازار هیچ افزایش قیمت مشهودی نداشته است.

به نظر می­‌رسد بدبینی‌­ها در خصوص ارزش آینده بیت­‌کوین به مراتب بیش از خوش­‌بینی‌ها است.

شیائو لی (Xiao Lei) تحلیل‌گر سیاست پولی، کاهش قیمت ناگهانی ارزهای رمزنگاری‌شده را در سال ۲۰۱۷ پیش­بینی کرده بود، او گفته بود که برخلاف اظهارنظر بسیاری از افراد در سال ۲۰۱۸ رشد انفجاری در قیمت رمز ارزها به وجود نخواهد آمد؛ موضوعی که در طول سال ۲۰۱۸ به وقوع پیوست.

لی می‌گوید:

قیمت بیت‌کوین که در سال ۲۰۱۷ بیش از ۲۰ بار افزایش یافت، نشانگر این است که چنین افزایشی قطعا نمی‌­تواند دوام بیاورد.

بیت کوین

تحلیل­گر چینی: کریپتو یک بازی بدون برنده است

هوانگ لیانگ (Huang Liang) تحلیل‌­گر ارزهای رمزنگاری‌شده، بازار این ارزها را یک بازی بدون سود و برنده خطاب می­‌کند. او می‌گوید:

بازار در وضعیت فعلی در شرایطی است که هیچ برنده‌ای در آن وجود ندارد، چنانچه شخصی از این بازار پولی کسب کند، قطعا از جیب یک شخص دیگر درآمده است. شما باید افراد بیشتری را وارد بازار کنید و با قیمت بالاتری رمز ارزها را خریداری کنید. افزایشی که در سال ۲۰۱۷ شاهد آن بودیم، ناشی از این واقعیت بود که افراد بسیاری برای اولین­ بار وارد این بازار شدند و اقدام به دادوستد کردند. بسیاری از این افراد به دنبال فهم مفاهیمی همچون «بلاک چین»، «قرارداد هوشمند»، و «عرضه اولیه سکه» بودند.

بسیاری از افراد تازه‌وارد قربانی کلاهبرداری­‌های موجود در اکوسیستم کریپتو شدند. این قربانی‌­ها وضعیت فعلی بازار را اثبات می­‌کنند، چراکه پس از قربانی شدن اقدام به خروج از بازار کردند.

سانگ هانگ (Sun Hang) تحلیل‌گر ارشد موسسه TokenClub دارای چشم‌انداز مشابهی است. او باور ندارد که وضعیت بازار کرپتو به‌زودی به شرایط مناسب باز خواهد گشت، چراکه عرضه و تقاضا نامتعادل هستند.

همان‌­طور که قبلا CCN گزارش داده، ‌دولت چین همواره مخالف کرپتو بوده و بارها استخراج‌­کنندگان بیت‌­کوین و صرافی‌های مجازی رمز ارزها را تحت تعقیب قرار داده است. با این حال دولت چین در تمام این مدت ناموفق بوده و نتواسته جلوی فعالیت‌­های مرتبط با ارزهای رمزپایه را بگیرد.

بیت کوین

آیا آینده کرپتو به معنای توکن‌­سازی همه چیز است؟

علی‌رغم چشم‌­انداز بدبینانه‌ی تحلیل­‌گران چینی نسبت‌به بازار کرپتو، سرمایه‌­گذاران آمریکایی این بازار مانند مدیرعامل Circle جرمی آلیر (Jeremy Allaire) تاکید می­‌کنند که ارزش بیت‌­کوین در سه سال آینده مانند موشک افزایش خواهد یافت.

آلیر بدون توجه به نوسانات روزانه قیمت رمز ارزها می­‌گوید که بیت­‌کوین نقش بسیار مهمی را در جهان امروزی بازی می‌­کند. او معتقد است که بیت­‌کوین به‌عنوان ذخیره ارزش باید درنظر گرفته شود. منظور از ذخیره ارزش کالاهایی مانند طلا هستند که در طول زمان قابلیت بازیابی ارزش دارند. به این معنا که می‌توانند در آینده مجدداً مبادله و ذخیره شوند.

آلیر ادامه می‌­دهد:

به دلیل رقابتی بودن بازار در نهایت بعضی از بازی­گران از بین خواهند رفت،‌ اما این به معنای مرگ تمامی رمز ارزها نیست. معتقدم که بازار ارزهای رمزنگاری‌شده یک بازار بدون برنده نیست، اساساً قرار نیست در این بازی همه شرکت­‌کنندگان برنده باشند. ما فکر می­‌کنیم که در آینده تمامی دارایی­‌های مالی در جهان به شکل توکن‌­های رمزنگاری‌شده درخواهند آمد. در آینده میلیون‌­ها توکن و سکه وجود خواهد داشت.

منبع: زومیت

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.