مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی گفت: میزان توزیع گوشت قرمز منجمد از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با کل پارسال در این استان پنج برابر بیشتر شده است.

توزیع گوشت قرمز منجمد در خراسان رضوی افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین سید احمد دلقندی  افزود: از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۶۳۰ تن گوشت گوساله منجمد وارداتی در بازار خراسان رضوی توزیع شد. طی ۱۲ ماه پارسال این میزان ۲۸۰ تن بود. 
وی ادامه داد: توزیع گوشت منجمد صرفا با هدف تنظیم بازار و تعدیل قیمتها انجام می شود لذا به محض ایجاد ثبات در قیمت و برطرف شدن نوسانات، توزیع آن متوقف می شود.
مدیرکل پشتیبانی دام خراسان رضوی گفت: در کنار توزیع گوشت منجمد، توزیع گوشت گرم وارداتی نیز در بازار استان امسال انجام شده است. بر این اساس تاکنون توزیع ۴۱۱ تن گوشت گوسفندی گرم وارداتی و همچنین ۳۰ تن گوشت گوسفند منجمد وارداتی صورت گرفته است. 
وی افزود: در کنار توزیع گوشت قرمز تولیدی استان به همراه توزیع گوشت قرمز منجمد شاهد تامین نیاز مصرف کنندگان در این زمینه هستیم.
روزانه ۴۰۰ تن گوشت قرمز در خراسان رضوی مصرف می شود. این استان ۷.۱ میلیون راس دام سبک شامل گوسفند و بز دارد. خراسان رضوی در حوزه گاوداری شامل صنعتی، نیمه صنعتی و کوچک روستایی دارای پنج هزار واحد دارای مجوز و ۱۰۰ هزار راس ظرفیت گاو مولد است. کل موجودی دام سنگین مولد و غیرمولد در این استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری ۳۲۰ هزار راس است. 
خراسان رضوی در مجموع ۱۴،۶ میلیون واحد دامی دارد و سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصولات در حوزه دام و طیور این استان تولید می شود.
منبع:ایرنا
انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.