دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید که اگر برای تأمین بودجه ساخت دیوار مرزی با دموکرات‌های کنگره به توافق نرسد، کاملا حق دارد که وضعیت اضطراری ملی اعلام کند.

 ترامپ تهدید به اعلام وضعیت اضطراری ملی کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید اگر نتواند با دموکرات‌های کنگره برای تأمین بودجه لازم برای ساخت دیوار مرزی به توافق برسد، «کاملا حق دارد که وضعیت اضطراری ملی اعلام کند.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که با فاکس‌نیوز گفت‌وگو کرده، تصریح داد: «قانون کاملا واضح است. منظورم این است، ما حق مطلقی برای اعلام وضعیت اضطراری ملی داریم ... این یک [وضعیت] اضطراری ملی است، اگر که به دنبال این هستید که [ببینید] چه چیزی در حال رُخ دادن است.»‌

با این حال ترامپ جدول زمانی مشخصی برای اتخاذ چنین تصمیمی ارائه نکرد، اما گفت: «فکر می‌کنم که [منتظر باشیم و] ببینیم طی چند روز آتی چه رُخ خواهد داد.»

فاکس‌نیوز نوشت که ترامپ به نظر می‌رسد که امیدی برای دستیابی به توافقی به منظور تأمین کامل بودجه دیوار مرزی و بازگشایی کامل نهادهای دولت ندارد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفته است که «ما باید بتوانیم به توافقی با کنگره برسیم ... اگر نگاه کنید، دموکرات‌ها، در کنگره، خصوصا آن‌هایی که تازه وارد می‌شوند، اینگونه می‌گونید که "یک دقیقه صبر کنید، ما نمی‌توانیم این نبرد با ترامپ را پیروز شویم ... چگونه می‌توانیم بگوییم که این دیوار کارایی ندارد."»

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.