خراسان جنوبی- حدادیان گفت:قم مرکز فقاهت،تبلور انقلاب و مرکز توجه جهان اسلام است و مردم مومن و ولایتمدار قم در سال ۵۶ جانانه از نهضت انقلاب اسلامی حمایت کردند.

"قم"  مرکز تشیع جهان اسلام و تبلور انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه،"حجت الاسلام علی اکبر حدادیان" امام جمعه موقت شهرستان بشرویه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان که در محل مصلای نماز مسجد جامع میدان برگزار شد با اشاره به گناه کبیره غیبت خاطرنشان کرد: قرآن کریم تمام انسان ها را از غیبت و تهمت به یکدیگر منع کرده و آن را از دسته گناهان کبیره برشمرده است.

 وی افزود: غیبت کردن پشت سر  مومن مانند این است که گوشت مردار و متعفن را تناول کند  و  غیبت همچون تهیه جواز ورود به جهنم است که گاهی هم گفته‌اند از زنا بدتر می باشد.

 امام جمعه موقت بشرویه افزود :اگر در جامعه‌ای عمل منافی عفت رخ دهد همه را گرفتار می کند و گناهش جامعه را فرا می‌گیرد و گناه زشت غیبت نیز از جمله منافی عفت محسوب می شود.

 حدادیان با اشاره به اینکه لازم است انسان تا می تواند خشم خود را فرو ریزد خاطرنشان کرد: یکی دیگر از زمینه های غیبت جمع های دوستانه ای است که عواقب این عمل زشت توجه ندارند و انسان را وادار می کند تا درباره دیگران غیبت کرده و حتی زمینه بروز خشم را فراهم آورند.

 امام جمعه موقت بشرویه با اشاره به اینکه سوء ظن داشتن و بدگمانی نسبت به دیگران نیز زمینه غیبت را به وجود می‌آورد تصریح کرد:بعضی از سوءظن داشتن ها خود نیز گناه بزرگی محسوب می شود زمانی که این امر زمینه غیبت را به وجود آورد گناه جمعی را رقم زده است.

 وی افزود: لازم است مومنان گرامی برای رضای الهی از این صفات رذیله دوری کنند و به جای غیبت مشغول ذکر خداوند باشند که بهترین عبادت ذکر و تسبیح خداوند است.

حدادیان با اشاره به اینکه مومنان وظیفه دارند تا حد امکان زمینه غیبت را از بین ببرند افزود: یکی از وظایف مومنان این است که آنجا که احتمال می دهند زمینه غیبت برادر مومنی انجام می‌شود ورود پیدا نکنند و یا حداقل به وظیفه خود عمل کرده و دیگران را از این گناه کبیره نهی کند.

وی در ادامه خطبه های نماز جمعه شهرستان بشرویه با اشاره به سالگرد قیام مردم قم در ۱۹ دی ماه سال ۵۶ هم خاطرنشان کرد: قم مرکز فقاهت،تبلور انقلاب و مرکز توجه جهان اسلام است و مردم مومن و ولایتمدار قم در سال ۵۶ جانانه از نهضت انقلاب اسلامی حمایت کردند.

 حدادیان تصریح کرد: برخی انسان های کج فهم سعی دارند این مرکز مهم جهان تشیع را زیر سوال ببرند و شبهاتی را در مورد نقش سرنوشت ساز مردم انقلابی قم در فضای مجازی ترویج کرده اند.

امام جمعه موقت بشرویه در ادامه با تبریک فرارسیدن میلاد با برکت بی بی حضرت زینب سلام الله علیها افزود: آن بانوی بزرگ از زنان اسوه و الگوی اسلام است که از حریم ولایت و امامت تا پای جان دفاع کرد و اگر خطبه خوانی حضرت زینب در قیام عاشورا و برای ترویج پیام واقعه کربلا نبود امروز این نهضت عاشورایی رونق نداشت.

 وی افزود: در ایام ولادت حضرت بی بی زینب قرار است در کربلای معلی صحن جامع حضرت زینب احداث و بازسازی شود که نیازمند کمک و همراهی خیرین و علاقه‌مندان مکتب سرخ حسینی است و در این راستا ستاد بازسازی عتبات عالیات بشرویه آمادگی دارد هدایا و نذورات و کمک های مردم عزیز را جمع آوری و ارسال نماید.

 حدادیان همچنین با قدردانی از بانوان زینبی شهرستان بشرویه که در بافت قالی عتبات عالیات تلاش می کنند افزود: در سال جاری به میزان ۵۶ میلیون تومان بانوان شهرستان بشرویه از طریق بافت قالی کمک کرده اند.

 وی در ادامه با اشاره به برگزاری  نماز جمعه در سراسر کشور افزود: نماز جمعه همایش بزرگ و عبادت بسیار باشکوهی است که نقش تاثیرگذاری در ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی دارد و لازم است همه آحاد مردم در احیای این همایش باشکوه مشارکت جدی‌تری داشته باشند.

 وی افزود :اگر امروز در قله‌های پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی توفیقاتی داشته ایم به برکت خون مقدس شهدای عزیز است که همه مدیون این عزیزان هستیم و وظیفه داریم راه آنان را ادامه دهیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.