وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با قدس اظهار داشت: سرویس دهی قطارهای تندرو مسیر مشهد-تهران نباید متوقف شود.

سرویس قطارهای تندرو مشهد-تهران دوباره برقرار می‌شود

محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه از شرکت رجا خواسته‌ایم سرویس قطارهای تندرو مشهد-تهران را دوباره برقرار کند، به خبرنگار ما گفت: در تلاش هستیم تا مشکلات مالی به وجود آمده که سبب توقف این سرویس شده را برطرف کنیم. سرویس قطارهای تندرو پردیس که در مالکیت شرکت حمل و نقل ریلی رجا قرار دارد، از شانزدهم ماه جاری به دلیل آنچه عدم حمایت دولت از بخش حمل و نقل ریلی و ناتوانی در تأمین هزینه‌های ارزی این قطارها اعلام شده، متوقف و از سامانه فروش بلیت‌ حذف شد تا این قطارها در آشیانه‌های خود زمینگیر شوند. محمد رجبی مدیرعامل رجا گفته است پس از قطار تندروی مشهد-تهران نوبت سرویس قطارهای حومه‌ای است که به این سرنوشت دچار شوند.

وزیر راه و شهرسازی اما در واکنش به این اتفاق و اظهارات مدیرعامل شرکت رجا با تأکید بر این‌که ادعای حمایت نکردن دولت از بخش حمل و نقل ریلی درست نیست و واقعیت ندارد، گفت: مشکل به وجود آمده برای رجا در این بخش از سرویس‌ها ناشی از این است که تعرفه‌های آن‌ها در چند سال گذشته ثابت مانده و تغییر نکرده است، در حالی که هزینه‌هایشان بویژه در نتیجه نوسان‌های ارزی اخیر افزایش یافته است.

اسلامی تصریح کرد: این اتفاق به دلیل تصمیماتی است که ستاد تنظیم بازار اتخاذ کرده و مدیران رجا نتوانسته بودند به خوبی دفاع کنند و ما تلاش می‌کنیم تا این عدم تعادل برطرف شود. به همین دلیل هم از رجا خواسته‌ایم تا این سرویس مجدداً برقرار شود تا ما به مشکلات آن‌ها رسیدگی کنیم.

وزیر راه وشهرسازی در مورد درخواست مدیرعامل رجا برای پرداخت ارز دولتی به این بخش با یادآوری اینکه ارز دولتی فقط به کالاهای اساسی داده می‌شود، گفت: حمل و نقل ریلی می‌تواند از ارز نیمایی استفاده کند و ما باید هزینه‌هایشان را متناسب با این تنظیم کنیم که در حال تدوین طرحی بدین منظور هستیم و ان شاءالله مصوباتش را در آینده نزدیک خواهیم گرفت.

اسلامی همچنین در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی طرح‌های توسعه ترانزیتی برای ما اهمیت زیادی دارد، گفت: بخصوص در شرایط کنونی در تلاش هستیم طرح‌هایی که در بخش ریلی تاکنون انجام شده است، افتتاح شود. وی درباره افزایش بهای مسکن با بیان اینکه آنچه در حوزه مسکن اتفاق می‌افتد، عمدتاً ناشی از خود بخش مسکن نیست، بلکه تأثیرات اقتصادی در این حوزه بعضاً تأثیرگذار است، اظهار داشت: آنچه ما به عنوان یک سیاست برای بخش مسکن برنامه داریم، تولید مسکن برای جامعه هدف ما شامل بخش کم‌درآمد و متوسط جامعه است.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.