مسئول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از تغییر نام تابلوهای راهنمای زائر در اطراف حرم رضوی انتقاد کرد.

انتقاد وحید جلیلی از تغییر نام تابلوهای "راهنمای زائر"
به گزارش قدس آنلاین ، وحید جلیلی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از موزه زنده زیارت در محل کارخانه نخریسی مشهد اظهار داشت: به تازگی در اطراف حرم مظهر رضوی تابلوهای راهنمای زائر به راهنمای مسافر تغییر یافته، افرادی قصد ترویج نام شهر توریستی را به جای شهر زیارتی برای مشهد دارند.

وی گفت: سکوت در برابر این جریان‌های سیاسی جایز نیست و در صورت عدم اعتراض بخشیده نمی‌شویم، نباید ابزار و وسایل چینی و فرهنگ مشابه فرهنگ‌های سایر اماکن توریستی ایجاد شود. هر فردی که حتی دارای دانش و علم کافی نباشد مشهد را شهری زیارتی می‌داند، باید الگوی شهر مشهد ترسیم شود و زائران در کنار امور زیارتی، از امور فرهنگی نیز بهره ببرند.

مسئول پروژه موزه زیارت مشهد بیان کرد: برخلاف ادعاهای عده‌ای از مخالفان، استقبال‌های شهروندان و زائران نشان‌دهنده علاقه آن‌ها به برنامه‌های فرهنگی و زیارتی است، این پروژه بر روی 6 هکتار زمین انجام می‌شود، باید فعالیت‌های فرهنگی از این نیز بیشتر گسترش یابد، چرا که مشهد قابلیت محقق ساختن این امر را دارد.

وی ادامه داد: برخی از افراد می‌گفتند که برای ایجاد فضای شاد، جذاب و پرنشاط باید فضای معنویت وجود نداشته باشد اما توانستیم با به نمایش کشیدن تاریخ اسلام در این موزه طبق علاقه زائرین و شهروندان پیش برویم، ایرانیان به رسومات خود احترام می‌گذارند و تاکنون آنها را نسل به نسل به زمان حال منتقل کردند، قطعاً به این برنامه‌ها علاقه بسیاری دارند.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.