رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی از تبدیل یک انبار قدیمی به مکانی فرهنگی برای استفاده زائران و مجاوران در مشهد خبر داد.

انبار بلااستفاده توسط آستان قدس رضوی تبدیل به مکان فرهنگی شد
به گزارشقدس آنلاین ، موزه زنده زیارت یا موزه زیارت دوست‌داشتنی ظهر امروز در کارخانه نخریسی مشهد افتتاح شد، این برنامه با حضور تولیت آستان قدس رضوی، رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، مجری این پروژه و خانواده شهدا انجام شد.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی نژاد؛ رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس در این جلسه اظهار داشت: مجموعه امروز بخشی از موزه زنده‌ای است که در گذشته به عنوان انبار از آن استفاده می‌شد، پس از گذشت چندین سال از آن طی مأموریت فرهنگی قرار بر استفاده از این منطقه به عنوان محل فرهنگی شد.

وی ادامه داشت: سال گذشته یک میلیون متر مربع در حوزه فرهنگی اضافه شد که البته این مناطق وجود داشت اما استفاده فرهنگی از آنها نمی‌شد، پیش از این منطقه سه منطقه دیگر نیز ویژه فعالیت فرهنگی افتتاح شده بود، در سال 95 نخستین مجموعه فرهنگی با نام اردوگاه امام‌ رضا(ع) در منطقه باغ بیلدر شکل گرفت.

گنابادی نژاد بیان کرد: دومین مجموعه نیز در تقاطع خیام و توس با نام باغ امام رضا(ع) با تخصیص بالغ بر 110 هزار هکتار راه اندازی شد که بانوان از این مجموعه بهره می‌برند، سومین اردوگاه نیز با نام مرکز فرهنگی معرفتی در میدان بسیج شکل گرفته و چهارمین مجموعه نیز امروز افتتاح شد.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی تصریح کرد: بالغ بر 30 میلیون زائر سالیانه به مشهد سفر می‌کنند و باید علاوه بر خدمات زیارتی، خدمات فرهنگی نیز برای آنها ارائه شود، باید نیازهای زائران پیش‌بینی شده و در راستای آن امور فرهنگی و زیارتی را انجام داد، امید است به زودی مراحل بعدی نیز خاتمه یابد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.