همدان - محمد مهدی شهیدی گفت: ۴۲ درصد پیک برق استان در بخش کشاورزی است.

۴۲ درصد پیک برق استان در بخش کشاورزی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی شرکت توزیع برق استان همدان، محمدمهدی شهیدی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق این استان، ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات تیم نظارت بر بهره‌برداری اظهار داشت: با توجه به وضعیت پیک بار سال ۹۷، شرکت‌های توزیع با هر آنچه در توان داشتند تلاش کردند تا به سلامت از این پیک عبور کنند که امیدواریم برای سال ۹۸ نیز با برنامه‌ریزی منسجم حوزه توانیر، مدیریت شرکت‌ها بتوانند این پیک را نیز با سربلندی پشت سر بگذارند.

وی تأمین منابع مالی را از مهمترین مشکلات شرکت‌های توزیع عنوان کرد و افزود: امیدواریم در سال‌های آتی روند گردش نقدینگی تسهیل شود.

شهیدی با بیان اینکه با افزایش قیمت‌ها متاسفانه قدرت خرید شرکت به یک سوم کاهش پیدا کرده است، گفت: تامین کنتور جزو اقلام مهم شرکت‌های برق است که باید به موقع تأمین شود که با وجود افزایش قیمت‌ کنتور تاکنون تاخیر و خلأیی در تامین آن ایجاد نشده است.

وی با اشاره به جذب ۱.۵ میلیارد از منابع استان توسط شرکت توزیع افزود: یکی از پیگیری‌های در حال انجام این شرکت اصلاح شبکه روستایی استان است که از محل تبصره ۶ بند «د» به میزان ۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که تاکنون ۳.۳ میلیارد تومان تأمین شده است که مناقصه آن انجام شده که امیدواریم به زودی این پروژه آغاز شود.

وی اجرای ۳.۵ کیلومتر کابل‌کشی از پست دانشگاه بوعلی به محل شرکت توزیع(پست همدان ۶) را از اقدامات مهم این شرکت بیان کرد و افزود: انجام این پروژه با توجه به شرایط اقتصادی و مشکل نقدینگی اقدام قابل توجهی بود.

شهیدی با اشاره به پست ملایر ۴ و با بیان اینکه این پروژه نیز در حال پیگیری و احداث است، ادامه داد: در سایر شهرستان‌ها از جمله نهاوند و فامنین نیز پست‌هایی پیش‌بینی شده که تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان سهمیه استان همدان را در پیک بار سال آینده ۱۱۸ مگاوات اعلام کرد و افزود: ۴۲ درصد پیک برق استان در بخش کشاورزی است که باید بخش عمده تلاش و توان شرکت در راستای کاهش پیک در این بخش اثرگذار عملیاتی شود.

شهیدی ابراز داشت: در سال ۹۶ اقدامات خوبی در راستای کاهش تلفات در دو منطقه پایلوت پیاده‌راه بوعلی و اکباتان انجام شد که با ایجاد شبکه‌های زمینی و ساماندهی شبکه‌های غیرمجاز از بازار همدان تلفات این حوزه را کاهش دادیم.

وی افزود: امسال نیز در مناطق مختلف همدان با برداشت لایه فشار ضعیف همزمان در اجرای طرح GIS اقدامات مناسبی صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان بیشترین تلفات استان را در شهرستان ملایر اعلام کرد و گفت: در سال ۹۲ میزان تلفات شهرستان ملایر ۲۲ درصد بوده که طی ۵ سال این میزان به مرز ۱۸ درصد کاهش یافته که نسبت به میانگین ۱۱ درصدی استان بالاتر است که امیدواریم با اقداماتی که در آینده انجام می‌شود میزان تلفات شهرستان ملایر به زیر ۱۰ درصد برسد.

استفاده از سامانه‌های اطلاع‌رسانی اولویت حیاتی شرکت توانیر

مسعود صادقی مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع شرکت توانیر نیز در این جلسه حوزه بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق استان همدان را حوزه فعال در کشور عنوان کرد و افزود: گزارش‌های رسیده به شرکت توانیر گویای فعالیت پویا و رو به جلو این حوزه بوده است.

صادقی با اشاره به وظایف حوزه نظارت عالیه گفت: کلیه فرایندهای این حوزه بر اساس چک لیست‌ها و سوالات مشخص بررسی می‌شود و برای هر شرکت چک‌لیست‌هایی بر اساس فعالیت‌های انجام شده تعریف می‌شود.

وی با بیان اینکه هر چک‌لیست یک خودآموز برای شرکت‌های برق است، ادامه داد: با ارائه این چک لیست‌ها کف انتظار شرکت توانیر از سایر شرکت‌ها مشخص شده و عملکرد و فرایندها بر اساس آن بررسی می‌شود.

مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع شرکت توانیر با اشاره به خاموشی‌های تابستان گذشته عنوان کرد: مردم مصرف‌کننده انرژی هستند و دسترسی آنی آنها به برق موضوعی طبیعی است که علت‌های دقیق خاموشی‌ها را برنمی تابند.

وی با بیان اینکه خاموشی‌ها و اتفاقات جانبی آن یک درس آموزی برای شرکت‌ها به همراه داشت، افزود: در نشست با وزیر نیرو ماموریت‌های جدیدی به مدیران عامل استان‌ها داده شده تا سیاست‌های متفاوتی را در حوزه مدیریت مصرف مشترکین در پیش بگیرند.

صادقی ادامه داد: در حوزه بهره‌برداری سیاست‌های اطلاع‌رسانی و پاسخگویی به عنوان اولویت شماره یک مدنظر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در خاموشی‌های امسال مردم ابتدا نسبت به قطعی برق و بعد نسبت به عدم اطلاع‌رسانی قبلی شاکی بودند، گفت: این حق مسلم هر مشترک برق، است که نیازمند اطلاع‌رسانی و برنامه‌ریزی دقیق است.

مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع شرکت توانیر با بیان اینکه دیگر روش‌های سنتی اطلاع‌رسانی جوابگو نیست، بیان داشت: شرکت‌های برق باید با اجرای سامانه‌های مکانیزه مجهز شوند و پیام‌های شبکه ۱۲۱ شرکت‌ها به صورت هوشمند اطلاع‌رسان و پاسخگو باشند.

وی بر استفاده از شبکه وب و نرم‌افزار GIS تاکید کرد و گفت: به راحتی می‌توانیم بر اساس نقطه مکانی افراد، مشترکین را نسبت به قطعی برق مطلع کنیم.

صادقی استفاده از سامانه‌های اطلاع‌رسانی را اولویت حیاتی شرکت توانیر عنوان کرد و افزود: با سامانه کنترل و مدیریت بار در مقاطع تابستان برای مشترکانی که در زمان پیک بار مصرف خود را مدیریت نمی‌کنند برنامه‌ریزی‌هایی برای خاموشی آنها در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر این سامانه در تهران، اهواز و خوزستان با موفقیت در حال اجرا است و ۸۰۰ مگاوات از این طریق پیاده‌سازی شده است.

مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع شرکت توانیر با بیان اینکه هر سال با وسواس زیادی بودجه شرکت‌ها را در حوزه بهره‌برداری تنظیم می‌کنیم، تصریح کرد: متاسفانه برخی شرکت‌ها به اجرای بودجه و انطباق آن با عملکرد خود مقید نیستند.

وی تاکید کرد: واحدهای بهره‌برداری تا پیاده‌سازی پروژه‌ها، عملیات نگهداری و تعمیرات خود را بر اساس روش‌های IT اجرا کنند.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود از همکاری شرکت توزیع برق استان همدان در رفع مشکلات تأمین برق و اصلاحات در زلزله کرمانشاه قدردانی کرد و گفت: شرکت توزیع برق استان همدان به لحاظ حضور نفرات و تأمین امکانات همکاری مجدانه‌ای با استان کرمانشاه انجام داد.

وی گفت: کشور با چنین رفتارهایی قطعا بیمه خواهد شد و وحدت اسلامی بین مردم مستحکم‌تر می‌شود.

اهداف و فعالیت‌های شرکت با رویکرد اقتصاد مقاومتی تعریف شده است

شیرزاد جمشیدی معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان همدان نیز در این جلسه تعداد مشترکین برق همدان را ۷۳۵ هزار مشترک اعلام کرد و گفت: شبکه توزیع برق استان با ۱۸ هزار و ۴۷۲ کیلومتر و ۱۶ هزار و ۴۳۴ ترانسفورماتور برق استان همدان را تأمین می‌کند.

جمشیدی با بیان اینکه بیشترین مصرف برق استان در بخش خانگی و کشاورزی است، ادامه داد: سهمیه پیک بار استان طی سال جاری ۷۰۳ مگاوات بود که با ۲۵ مگاوات کاهش در ۶۷۸ مگاوات کنترل شد.

وی با بیان اینکه اهداف و فعالیت‌های شرکت با رویکرد اقتصاد مقاومتی تعریف شده است، افزود: در استفاده از انرژی‌های نو از استان‌های پیشرو در کشور هستیم.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان همدان با اشاره به کسب رتبه برتر استان در ارزیابی عملکرد و بهره‌برداری در سال ۹۵ گفت: در سال‌های اخیر این معاونت کاملاً برنامه‌محور حرکت کرده تا جایی که نه تنها به نقدینگی بلکه به تحقق اهداف شرکت نیز کمک قابل توجهی کرده است.

وی از ارتقاء خط گرم از سال ۹۵ در شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد و گفت: این پروژه با اعتبار یک میلیارد تومان به پیمانکار داده شد که امیدواریم تا یک ماه آینده تکمیل شود.

جمشیدی با اشاره به خاموشی‌های تابستان امسال نیز گفت: امسال ۵۲ هزار و ۱۷۷ دقیقه معادل ۲۰ هزار و ۸۹۷ مگاوات ساعت خاموشی اعمال شد که با ارائه جدول زمانبندی برای مشترکین، رضایت نسبی حاصل شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.