واردات نفت هند از ایران به خاطر فشار آمریکا ۴۱ درصد در ماه دسامبر کاهش یافت و به ۳۰۲ هزار بشکه در روز رسید .

واردات نفت هند از ایران در آخرین ماه ۲۰۱۸ کاهش یافت

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، واردات نفت هند از ایران به خاطر فشار آمریکا ۴۱ درصد در ماه دسامبر کاهش یافت و به ۳۰۲ هزار بشکه در روز رسید .
آمریکا در ماه نوامبر تحریم‌های سختی علیه ایران اعمال کرد که هدف آن فلج کردن اقتصاد وابسته به نفت ایران بود ولی به هشت کشور از جمله هند معافیت داد تا بتوانند نفت ایران را بخرند .
هند اجازه دارد ۱.۲۵ میلیون تن در ماه معادل ۳۰۰ هزار بشکه در روز نفت از ایران بخرد. واردات ماه دسامبر از ایران ۹.۴ درصد بیشتر از نوامبر بود چون برخی محموله ها در نوامبر به خاطر کمبود کشتی تاخیر داشتند .
ایران ششمین تامین کننده بزرگ نفت هند در دسامبر در مقایسه با رتبه سوم آن در سال گذشته بود.ماه گذشته سهم تهران از کل واردات هند به ۶.۲ درصد از ۱۱.۷ درصد سال قبل کاهش یافت .
دونالد ترامپ پس از بیرون رفتن از معاهده برجام سعی دارد به بلندپروازی های هسته ای تهران و برنامه های موشکی بالستیک آن خاتمه دهد و حمایت این کشور را از جنگ طلبان سوریه، یمن، لبنان و سایر بخش‌های خاورمیانه قطع کند .
هند در ۲۰۱۸ ، ۵۳۱ هزار بشکه در روز و حدود ۱۳ درصد نفت بیشتری از ایران وارد کرد، چون پالایشگاه های این کشور خرید از ایران را بخاطر تخفیف پیشنهاد شده توسط تهران قبل از تحریم های آمریکا افزایش داده بودند .
ایران امیدوار بود در ۱۹_۲۰۱۸ روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت به هند بفروشد و برای تقویت فروش، حمل و نقل دریایی را رایگان ارائه می‌داد .
از آوریل تا دسامبر ۲۰۱۸ ، ۹ ماه اول سال مالی جاری، میانگین واردات نفت هند از ایران حدود ۵۳۳۸۰۰ بشکه در روز بود، حدود ۲۲ درصد بیش از سال گذشته .

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.