جلسه پیشگیری از تب برفکی با حضور تشکل‌های دامی در دامپزشکی خراسان رضوی برگزار شد.

پیشگیری از تب برفکی در دستور کار قرار دارد
به گزارش قدس آنلاین، احمد شریعتی مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی در جلسه پیشگیری از تب برفکی که با حضور تشکل‌های دامی در دامپزشکی خراسان رضوی برگزار شد گفت: از تمام امکانات و فضاها برای اطلاع رسانی به دامداران استفاده کرده ایم و این روند همچنان استمرار دارد.

وی تصریح کرد: گاها با عدم استقبال دامداران از واکسن تب برفکی روبرو می‌شویم که در این مورد نیز بایستی اطلاع رسانی و آموزش‌های لازم به ویژه از طریق اتحادیه‌های مرتبط صورت پذیرد.
مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: با واسطه‌های حمل و نقل دام و هر فردی که رعایت شرایط بهداشتی دامپزشکی را نمی‌کنند برخورد خواهد شد.

محمد رشتی باف معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی هم در این جلسه افزود: عدم رعایت شرایط امنیت زیستی و دستورالعمل‌های دامپزشکی در برخی دامداری‌های سنتی اطراف مشهد و سایر نقاط استان می‌تواند خطر آفرین باشد و بایستی این واحدها تمام ضوابط قرنطینه‌ای را برای پیشگیری از این بیماری رعایت کنند.
وی تصریح کرد: حمل دام فقط با خوردوهای دارای مجوز باید صورت گیرد و لازم به یادآوری است که پروانه کلیه خودروهای حمل دام که نسبت به حمل و نقل بدون مجوز دام اقدام کنند باطل خواهد شد.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.