یکی از نمایندگان کنگره آمریکا که قبلاً به حمایت‌های مالی و تسلیحاتی آمریکا از داعش و القاعده در سوریه اعتراف کرده گفته قصد دارد در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا نامزد انتخابات شود.

قانونگذار معترف به حمایت آمریکا از داعش نامزد انتخابات ۲۰۲۰ می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «تولسی گابارد»، قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا که منتقد جدی سیاست خارجی آمریکا در سوریه است اعلام کرد برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا نامزد خواهد شد. 

این نماینده حزب دموکرات که عضو کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا است در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: «تصمیم گرفته‌ام در انتخابات نامزد شوم و تا هفته آینده رسماً آن را اعلام خواهد کرد.»

وی در ادامه دلایل این تصمیم خود را این‌طور توضیح داد: «دلایل زیادی برای اتخاذ این تصمیم وجود دارند. چالش‌های زیادی پیش روی مردم آمریکا وجود دارند که من نگران آنها هستم و می‌خواهم کمک کنم حل شوند. یک مسئله اساسی هست که نسبت به بقیه مسائل اهمیت محوری دارد و آن هم مسئله صلح و جنگ است.»

گابارد منتقد سیاست خارجی آمریکا در عراق، لیبی و سوریه است. بهمن ماه سال ۱۳۹۵ رسانه‌های آمریکا گزارش دادند او به سوریه سفر کرده و با «بشار اسد»، رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرده است.  وی به حمایت تسلیحاتی آمریکا از گروه‌های تروریستی اعتراف کرده است. 

گابارد ژانویه سال ۲۰۱۷ طرحی را معرفی کرده که خواستار قطع حمایت‌های مالی آمریکا از گروه‌های تروریستی مانند القاعده، جبهه فتح الشام و داعش است. او هنگام معرفی این طرح گفت: «اگر من یا شما به القاعده یا داعش پول و تسلیحات بدهیم یا از آنها حمایت کنیم به زندان می‌افتیم. با وجود این، دولت آمریکا سال‌ها است که از این قانون تخطی کرده و برای براندازی دولت سوریه بی سر و صدا از متحدان و شرکای القاعده، داعش و سایر گروه‌های تروریستی حمایت کرده است.» 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.