یک روزنامه مشهور آمریکایی نوشت، مدت کوتاهی پس از اخراج جیمز کومی مدیر سابق اف بی آی تحقیقاتی را درباره همکاری احتمالی ترامپ با روسیه انجام داده است.

نیویورک تایمز: اخراج کومی به تحقیقات اف بی آی درباره همکاری ترامپ با روسیه منجر شد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: مدت کوتاهی پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۷ جیمز کومی مدیر اف بی آی را اخراج کرد، پلیس فدرال آمریکا تحقیقاتی را درباره همکاری احتمالی ترامپ با روسیه آغاز کرده است.

این روزنامه آمریکایی در ادامه افزود: اخراج کومی موجب نگرانی زیادی در بین مقام های ارشد اف بی آی شده و آنها تحقیقاتی را درباره این مساله انجام داده اند که آیا ترامپ تهدیدی علیه امنیت ملی آمریکا به شمار می رود و آیا او در حال همکاری با روسیه برای اجرای برنامه های ضد آمریکایی است.

کاخ سفید و اف بی آی حاضر به ارائه توضیح درباره این گزارش نیویورک تایمز به پایگاه اطلاع رسانی کنگره نشده اند.

ولی سارا هاکبی ساندرز سخنگوی کاخ سفید با ارسال بیانیه ای برای شبکه ان بی سی نیوز ، گزارش منتشر شده در نیویورک تایمز را محکوم کرده و آن را بی پایه و اساس دانسته است.

وی افزود: بر خلاف اوباما که به روسیه و سایر دشمنان خارجی اجازه داده بود تا آمریکا را کنار بزنند، ترامپ موضع سختگیرانه ای در قبال روسیه اتخاذ کرده است.

اخراج کومی از اف بی آی موجب شد تا رابرت مولر دادستان ویژه پرونده روسیه تحقیقاتی را در این خصوص آغاز کند که آیا این اقدام ترامپ با هدف لطمه زدن به تحقیقات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ میلادی بوده است یا نه.

ترامپ و متحدانش تاکنون توضیحات و استدلال های مختلفی را برای توجیه اخراج جیمز کومی مطرح کرده اند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.