مازندران- محمدابراهیم یخکشی گفت: مخالف اجرای سد فیسنسک در استان سمنان هستم.

مخالف اجرای سد "فینسک" در سمنان هستم

محمدابراهیم یخکشی مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، مخالفت خود با اجرای سد فینسک در استان سمنان بر روی یک از سرشاخه های سد شهید رجایی ساری را اعلام کرد.

وی که در حاشیه برنامه تلویزیونی "تاش" صدا و سیمای مرکز مازندران با قدس آنلاین گفتگو  کرد، افزود: با اجرای این سد در استان سمنان، رودخانه تجن ساری یکی از سرشاخه های اصلی خود را از دست داده و با کاهش ۷ درصدی دبی ورودی مواجه خواهد شد.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با اعلام اینکه به همراه استاندار پیگیر موضوع هستیم تا این طرح اجرایی نشود، یادآور شد: انتقال آب بین حوزه ای سازوکارهایی دارد که باید رعایت شود.

یخکشی با اشاره به اینکه در این موضوع ابتدا باید نیازهای مبدا انتقال آب برطرف شود، گفت: در حال حاضر مازندرن با کاهش نزولات جوی و کاهش منابع آبی مواجه است.

وی در پاسخ به سوال دیگر قدس آنلاین که آیا نگرانی مردم و کارشناسان نسبت به احداث سد فینسک را به مدیران وزارت نیرو انتقال داده اید؟ توضیح داد: نگرانی های موجود را به اطلاع رساندیم تا تصمیم درستی اتخاذ شود.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با بیان اینکه بیش از ۲ میلیارد مترمکعب از آب های سطحی استان در کشاورزی مصرف می شود، یادآور شد: متاسفانه عمده آب های سطحی، تنظیم شده نیستند و به هرز می روند.

یخکشی با اشاره به اینکه با احداث سدها بدنبال این هستیم اثرات کم آبی را رفع کنیم، گفت: در گذشته شبکه آبیاری مدرنی وجود نداشت ولی هم اکنون ۱۷۰ هزار هکتار شبکه آبیاری مدرن در دست ساخت داریم.

وی با اعلام اینکه ۷۰۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی در مازندران وجود دارد، افزود: دو نیروگاه برقآبی در مسیر طرح آبرسانی از سد شهید رجایی به ساری احداث شد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.