امینی با بیان اینکه در دنیا ۱۰ تا ۱۵ درصد کارگران به امکانات سلامت شغلی دسترسی دارند، گفت: شهر سالم ۸۰ درصد کارگران را مورد حمایت قرار داده است.

همه حوزه‌های شهری باید به بحث سلامت متصل شوند

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سیدابراهیم امینی نایب رئیس شورای شهر تهران در همایش شرکت شهر سالم شهرداری تهران که امروز (شنبه ۲۲ دی ماه) به مناسبت روز پرستار و میلاد حضرت زینب(س) در تالار ایوان شمس برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع پرستاران و کادر پزشکی شرکت شهر سالم اظهار کرد: تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد کارگران در دنیا به امکانات سلامت شغلی دسترسی دارند، اما با اقدام شهر سالم ۸۰ درصد کارگران شهری از انجام معاینات پایش سلامت برخوردار شده‌اند که این درصد بالایی است.

وی با تأکید بر اینکه به اعتقاد ما محور توسعه شهر انسان‌ها هستند، افزود: ساختمان‌ها، بزرگراه‌ها و هیچ موضوع دیگری در حوزه مدیریت شهری ارزشمندتر از جان انسان‌ها نیست و بر این اساس شورای شهر توجه به کرامت انسانی شهروندان را با حساسیت بالا دنبال می‌کند.

امینی تصریح کرد:‌ در شهری که به جان انسان‌ها بی‌توجه باشند، شهروندان نمی‌توانند پویا، خلاق و امیدوار باشند و لازمه این پویایی توجه به روح و روان شهروندان است.

نایب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه سیاست شورا و مدیریت شهری این است که ظرفیت‌های شهرداری برای بسترسازی در این زمینه به کار گرفته شود، گفت: بر این اساس در توسعه حمل و نقل ریلی و استفاده از دوچرخه تأکید داریم و معتقدیم همه حوزه‌های شهری باید به مباحث ایمنی و بهداشت و سلامت متصل شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.