«شاه‌محمودقریشی» از طالبان خواست برای تحقق اهداف صلح، با دولت افغانستان مستقیم و بی واسطه مذاکره کند.

طالبان برای تحقق صلح با دولت افغانستان مستقیم و بی‌واسطه مذاکره کند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «شاه‌محمودقریشی» وزیر امور خارجه پاکستان گفت: ایران، روسیه و چین با صلح در افغانستان از طریق مذاکره موافق هستند.

وی افزود: همه کشورها درباره یافتن راه‌حل سیاسی برای پایان دادن به جنگ افغانستان توافق دارند.

قریشی از طالبان درخواست کرد از روند مذاکرات عقب‌نشینی نکنند و گفت و گو برای یافتن راه حل مناسب برای پیشبرد اهداف صلح را ادامه دهند.

وزیر امور خارجه پاکستان از طالبان خواست،برای تحقق اهداف صلح، با دولت افغانستان مستقیم و بی واسطه مذاکره کند.

وزیر امور خارجه پاکستان تأکید کرد: طالبان باید پای میز مذاکره حضور یافته و ضمن دیدار با نمایندگان دولت افغانستان فرصتی برای برقراری صلح پایدار فراهم کنند.

قریشی در خصوص روند مذاکرات صلح افغانستان گفت: اسلام آباد بر بازگشت طالبان به میز مذاکره تاکید دارد.

وی با بیان این که تداوم گفت و گوها برای پایان جنگ ۱۷ ساله در افغانستان ضروری است، افزود:تا زمانی که دو طرف گفت و گو نکنند، تلاش ها برای پایان جنگ در افغانستان بی ثمر خواهد بود.

وی افزود:جامعه جهانی می‌تواند به افغانستانی‌ها کمک کند که بتوانند از طریق مذاکره مشکلات خود را حل کنند.

شاه‌محمودقریشی درباره روند مذاکرات صلح گفت: تصور نمی‌کنم ادامه گفت و گوها بی‌فایده بود زیرا تصور نمی‌شد طالبان با آمریکا مذاکره کنند اما این اتفاق افتاده که خود نوعی پیشرفت می‌باشد.

وی تأکید کرد همه کشورهای منطقه به ویژه ایران، روسیه و چین با گزینه نظامی برای حل مشکل افغانستان مخالف هستند و خواهان پیشبرد اهداف مذاکرات صلح از طریق گفت و گوی سیاسی می‌باشند.

سخنان وزیر امور خارجه پاکستان در حالی مطرح می شود که گروه طالبان خواهان مذاکره با دولت افغانستان نیست اما آماده است تا با آمریکا گفت و گوی مستقیم داشته باشد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.