مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: طرح تغذیه رایگان دانش آموزان دوره ابتدایی در مدارس خراسان رضوی به صورت آزمایشی آغاز شده است.

اجرای طرح تغذیه رایگان در مدارس خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده ظهر شنبه در حاشیه افتتاح طرح تغذیه رایگان دانش آموزان در استان های خراسان اظهار کرد: طرح تغذیه رایگان دانش آموزان دوره ابتدایی به پیشنهاد معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با همکاری و مشارکت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، آستان قدس رضوی، سپاه امام رضا (ع) و کمیته امداد امام خمینی (ره) در سه استان خراسان بزرگ به صورت آزمایشی آغاز می شود.

وی افزود: قرار است ۳۵ هزار دانش آموز دوره ابتدائی سه بار در هفته از طرح تغذیه رایگان مدارس بهره مند شوند ضمن اینکه قرار است این طرح در ۱۷ استان دیگر نیز اجرایی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: یکی از وظایف آموزش و پرورش حفظ و ارتقاء سلامت و بهداشت دانش آموزان است و برای بسیاری از دانش آموزان امکان اینکه صبحانه را در کنار خانواده خود میل کنند فراهم نمی شود و طرح تغذیه در مدارس می تواند به بهبود سلامت آن ها و افزایش سطح یادگیری کمک کند.

وی گفت:اگر این تغذیه از آستان قدس رضوی باشد بسیار ارزشمندتر خواهد بود چون متبرک به حرم آقا علی ابن موسی الرضا (ع) است و این غذا می تواند شفابخش باشد و لذا از بعد روحانی و اعتقادی نیز حائز اهمیت خواهد بود.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.