شماری از نمایندگان پارلمان موریتانی با امضای طوماری خواستار اصلاح قانون اساسی به منظور زمینه‌سازی برای نامزدی مجدد «محمد ولد عبدالعزیز» در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده شدند.

تحرکات پارلمانی موریتانی برای تمدید ریاست‌جمهوری "محمد ولد عبدالعزیز"

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، پنجاه و دو نماینده پارلمان موریتانی با امضای طوماری، اصلاح قانون اساسی و نامزدی مجدد ولد عبدالعزیز رئیس‌جمهور موریتانی در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده را خواستار شدند.

«الداه صهیب» نماینده پارلمان از حزب حاکم «الاتحاد من أجل الجمهوریه» گفت که شماری از نمایندگان این حزب امضای طوماری در خصوص پیشنهاد اجرای اصلاحات در مفاد قانون اساسی که نامزدی رئیس‌جمهور فعلی برای سومین بار را ممنوع کرده است، آغاز کرده‌اند.

به نوشته روزنامه «القدس‌العربی»، صهیب اظهار داشت که به همراه گروهی از نمایندگان دیگر اجرای اقداماتی در خصوص فراهم کردن زمینه نامزدی محمد ولد عبدالعزیز در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده را آغاز کرده‌اند.

وی افزود که هدف آنها تنها اجرای برخی اصلاحات در قانون اساسی است نه نگارش قانون اساسی جدید و تا کنون نیز ۵۲ نماینده طوماری در این باره را امضا کرده‌اند.

پیش از این محمد ولد عبدالعزیز گفته بود که برای بار سوم نامزد انتخابات نخواهد شد زیرا دو ماده ۲۶ و ۲۸ قانون اساسی او را از نامزدی در انتخابات برای بار سوم منع کرده‌اند.

مطابق با قانون اساسی، رئیس‌جمهور حق پیشنهاد اصلاح قانون اساسی با هدف تعیین مدت زمان ریاست‌جمهوری و یا تشویق به هیچ طرحی در این باره را ندارد.

حزب حاکم «الاتحاد من أجل الجمهوریه» صاحب اکثریت کرسی‌های پارلمان (۱۵۷ کرسی) است در حالی‌که نمایندگان معارض تنها ۳۰ کرسی را در اختیار دارند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.