رئیس جمهور ترکمنستان با اشاره به رو آوردن «عشق آباد» به صنعتی شدن و تنوع اقتصادی از فعالیت‌های سرمایه گذاری ژاپن در این کشور استقبال کرد.

استقبال ترکمنستان از فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری ژاپن

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «قربانقلی بردی محمد اف» رئیس جمهور ترکمنستان در نشستی از فعالیت‌های اقتصادی شرکای ژاپنی این کشور استقبال کرد.

بردی محمد اف با صدور دستورهای مرتبط به روسای نهادهای مربوطه این کشور خواستار توسعه بیشتر همکاری‌های اقتصادی میان 2 کشور و فعالیت‌های سرمایه گذاری شد که عرصه‌های نفت، گاز و صنعت، ساختارهای مالی و بانکی، تجارت کوچک و متوسط، علوم و آموزش و پرورش در اولویت آن است.

بنابر این گزارش، «یاچی کابایاشی» رئیس کمیته مشترک همکاری‌های اقتصادی ژاپن و ترکمنستان و همزمان رئیس «شرکت ایتاچو» قصد دارد در آینده نزدیک به ترکمنستان سفر کند.

در سفر هیات دولت ترکمنستان به ژاپن در سال گذشته میلادی میان 2 کشور 8 سند مختلف در زمینه اجرای پروژه‌های جدید مشترک از جمله ساخت کارخانه تولید آمونیاک و کاربید، پردازش گاز طبیعی و تولید بنزین، کارگاه تولید کودهای فسفات به امضا رسید.

ژاپن تاکنون پروژه‌های بزرگی را در قلمرو ترکمنستان اجرا کرده که ساخت کارخانه تولید آمونیاک و کاربید در «ماری»، مجتمع‌های صنعتی در ولایت «بالکین» در زمینه تولید پلی‌اتیلن در مجتمع کارخانه نفت و گاز «ترکمن‌باشی»، تولید کود اوره در «قره بغاز» و کارخانه تولید پلی اتیلن و پروپیلن در «کیانلی» از آن جمله است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.