نماینده ویژه دولت افغانستان برای ترکیه اعلام کرد که در صورت برقراری صلح در افغانستان به حضور نیروهای خارجی در این کشور نیازی نیست.

دیپلمات افغان: نیروهای خارجی پس از برقراری صلح باید افغانستان را ترک کنند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «عبدالرحیم سید جان» نماینده و سفیر افغانستان در ترکیه به لزوم آغاز مذاکرات بین‌الافغانی بین دولت و گروه طالبان در این کشور تاکید کرد.

وی در انستیتوی «تفکر استراتژیک» در ترکیه اظهار داشت: افغانستان از آمریکا انتظار دارد تا طالبان را برای مذاکره با دولت افغانستان قانع کند.

دیپلمات ارشد افغانستان تصریح کرد، اگر صلح در افغانستان برقرار شود نیروهای خارجی باید این کشور را ترک کنند زیرا افغانستان نیازی به حضور آنها نخواهد داشت.

سید جان اظهار داشت: افغانستان دیگر به زمان گذشته باز نخواهد گشت و امارت طالبان را نیز نخواهد پذیرفت.

سفیر افغانستان در ترکیه گفت: بدون در نظرداشت خروج و یا حضور نظامیان آمریکایی، مردم افغانستان چاره‌ای جز مبارزه با گروه‌های تروریستی در این کشور ندارند.

وی افزود: بدون برقراری صلح و ثبات در افغانستان، ثبات و امنیت در سایر کشورهای جهان نیز برقرار نخواهد شد.

دیپلمات افغان خاطرنشان کرد، ما از ترکیه می‌خواهیم که از نفوذش بر پاکستان استفاده کند و این کشور را به همکاری با روند صلح افغانستان تشویق کند.

اخیرا «عمران خان» در دیدار با «رجب طیب اردوغان» خواستار برگزاری نشست سه جانبه افغانستان-پاکستان و ترکیه شده بود.

سفیر افغانستان در ترکیه با اشاره به این موضوع گفت: ترکیه و پاکستان برای ترغیب افغانستان باید تلاش کنند. زیرا رئیس جمهور افغانستان می خواهد نتایج عملی نشست‌هایی را که با پاکستان برگزار می‌شوند مشاهده کند.

این در حالی است که پیش از این نیز بارها نشست‌های چند جانبه بین افغانستان و پاکستان برگزار شد اما نتیجه قابل ملاحظه در پی نداشته است زیرا پاکستان از انجام تعهدات خود شانه خالی می‌کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.