رئیس‌جمهور آمریکا به گزارش «نیویورک تایمز» مبنی بر تحقیقات پلیس فدرال این کشور درباره اینکه آیا دونالد ترامپ محرمانه در حال کار به عنوان عامل روسیه بوده یا نه، واکنش نشان داده است.

واکنش ترامپ به خبرِ "تحقیق" اف‌بی‌آی درباره همکاری او با روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، ساعاتی بعد از انتشار گزارش روزنامه آمریکایی درباره تحقیقات اف‌بی‌آی درباره احتمال همکاری محرمانه دونالد ترامپ با روسیه، رئیس‌جمهور آمریکا به این گزارش واکنش تندی نشان داد و گفت که «هیچ دلیل و مدرکی» برای تحقیقات در این باره وجود نداشته است.

آنطور که صبح امروز شنبه روزنامه «نیویورک تایمز» گزارش داده، چند روز بعد از برکناری «جیمز کومی» رئیس پیشین پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی)، این نهاد فدرال تحقیقاتی را درباره اینکه آیا ترامپ محرمانه در حال کار به عنوان عامل روسیه بوده، انجام داده است.

با گذشت ساعاتی بعد از انتشار این خبر، رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر خود در واکنش به این خبر نوشت: «متوجه شدم که نیویورک تایمزِ ورشکسته (گزارش داده) که بعد از اینکه من جیمز کومیِ دروغگو و نابکار را اخراج کردم، رهبران فاسد سابق اف‌بی‌آی که تقریبا همه‌شان به دلایل خیلی بدی، اخراج یا مجبور به ترک این سازمان شدند، بدون وجود هرگونه دلیل و مدرکی درباره من تحقیقاتی را آغاز کرده بودند».

ترامپ افزود: «موضوع خنده‌دار درباره کومی این است که بعد از تحقیقات معیوب و نافرجام درباره هیلاری (کلینتونِ) حقه‌باز، هم جمهوری‌خواهان و هم دموکرات‌ها می‌خواستند که او اخراج شود».

وی افزود: «اف‌بی‌آی به خاطر رهبری ضعیف کومی و نحوه مدیریت او بر (پرونده) درهم و برهم کلینتون، در یک وضعیت آشوب کامل قرار داشت. روز برکناری جیمز کومی، یک روز بزرگ برای آمریکا بود چرا که یک او مامور حقه‌باز بود».

ترامپ در چهارمین توئیت خود درباره گزارش نیویورک تایمز، بازپرس ویژه تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا را هم نواخت و نوشت: «(جیمز کومی) کاملا تحت حفاظت بهترین دوستش رابرت مولر و ۱۳ تن از دموکرات‌های عصبانی قرار داشته است و آنها ماشین‌های درز اخبار و اطلاعات محرمانه هستند و هیچ نفعی در پرداختن به تبانی واقعی صورت گرفته توسط هیلاری کلینتون حقه‌باز، کارزار انتخاباتی او و کمیته ملی دموکرات ندارند».

ترامپ در توئیت پنجم خود هم نوشت: «من در قبال روسیه، بسیار سرسخت‌تر از اوباما، بوش یا کلینتون بوده‌ام و شاید (در قبال روسیه) از همه روسای جمهور آمریکا سرسخت‌تر بوده‌ام. البته من اغلب گفته‌ام که راه آمدن با روسیه، کار خوبی است و کار بدی نیست. واقعا انتظار دارم که یک بار دیگر، ما روابط خوبی با روسیه داشته باشیم».

رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این نیز بارها در رد ادعاها درباره تبانی کارزار انتخاباتی او با روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ مدعی شده بود که این دموکرات‌ها و کلینتون بودند که با مسکو تبانی کرده بودند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.