عضو شورای شهر تهران گفت: بیش از ۱۰ روز از انتشار غیر منتظره بوی نامطبوع در وسعت شهر تهران و تشکیل کمیته پیگیری و ریشه‌یابی می‌گذرد، اما متأسفانه تاکنون هیچ گزارش رسمی به‌ منظور روشن‌سازی افکار عمومی از متولیان رسیدگی به موضوع ارائه نشده است!

مسجد جامعی: هیچ گزارش رسمی از منشا بوی نامطبوع تهران نرسیده است

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران در جلسه امروز شورا گفت: بیش از ۱۰ روز از انتشار غیر منتظره بوی نامطبوع در وسعت شهر تهران و تشکیل کمیته پیگیری و ریشه‌یابی می‌گذرد، اما متأسفانه تاکنون هیچ گزارش رسمی به‌ منظور روشن‌سازی افکار عمومی از متولیان رسیدگی به موضوع ارائه نشده است!

وی ادامه داد: عدم وجود مدیریت واحد و یکپارچگی در کنترل شرایط موجود و پوشش اخبار، موجب شد تا در همان ساعات اولیه مواجهه با این پدیده نوظهور، طبق روال مرسوم گروهی پیشرو در فضای مجازی شروع به خبرسازی و گمانه‌زنی پی‌درپی کردند. از موضوع ترکیدگی لوله فاضلاب گرفته تا احتمال فعالیت‌های آتش‌فشانی و بالا آمدن گاز از چاه فاضلاب پلاسکو و بوی فاضلاب ناشی از شیرابه پسماندهای ارادکوه و فعالیت صنایع لبنی و کشتارگاهی تهران.

عضو شورای شهر تهران گفت: اگر خاطرمان باشد زمانی که برای نخستین بار پدیده ریزگرد را تجربه کردیم، آن‌طور که می‌بایست به آن توجه نشد و گمانه‌زنی‌های غیراصولی و غیرمسئولانه موجب شد تا اصل و ریشه مشکل در زمان خود شناسایی نشود و امروز نیز شاهد آن هستیم که این مشکل در صدر چالش‌های محیط زیستی قرارگرفته و هرسال به وسعت آن اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: موضوع بوی نامطبوع گرچه با چهره بحران محیط زیستی در اخبار مطرح‌شده است، اما در واقع به دلیل سبک اطلاع‌رسانی نادرست به احساس عدم امنیت شهروندان به ویژه در حوزه سلامت دامن زده و در واکنش ذهنی مردم به عدم اعتماد به مدیران شهری خواهد انجامید. بنابراین در واکنش به انتشار ناگهانی بوی نامطبوع در چنین وسعتی که به نوبه خود پدیده ای نوظهور می‌باشد لازم است تا شهرداری تهران به عنوان متولی مدیریت بحران؛ منشأ و منبع انتشار بوی نامطبوع و گزارش اقدامات انجام شده را برای جلوگیری از تکرار آن و رفع نگرانی شهروندان تهرانی به شورای شهر ارائه کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.