‌البرز - یکصدو هفدهمین جلسه شورای شهر کرج در حالی برگزار شد که ضمن تاکید بر اعتماد سازی از سوی مدیریت شهری بر تکمیل مترو و بزرگراه شمالی به عنوان دو پروژه بزرگ کرج تاکید شد.

ضرورت تکمیل "مترو" و"بزرگراه شمالی" به عنوان ۲ پروژه بزرگ شهری کرج

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین صدو هفدهمین جلسه شورای شهر کرج صبح امروز یکشنبه با حضور اکثریت اعضای شورا و شهردار برگزار شد.

سارا دشتگرد رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز در کلانشهر کرج گفت: ‌در یکی از مناطق کرج پس از مشاهده ساخت و ساز یک واحد ملکی غیر مجاز و پیگیری در این زمینه شهردار منطقه اعلام کردند رسیدگی می شود اما پس از پیگیری در خصوص این واحد مسکونی  اقدامی صورت نگرفته بود.

وی افزود: با شهردار منطقه تماس گرفتیم گفتند مالک این واحد مسکونی همسر شهید است در حالی که مدیر منطقه بایستی وظیفه خود را انجام می داد.

دشتگرد در خصوص تخریب باغی در کرج گفت: ‌صاحب این باغ درختان را آتش زده و مصالح در آن ریخته تا ساخت و ساز انجام دهد.

وی افزود: پس از پیگیری با شهردار منطقه در این خصوص جلوی تخریب را گرفتند این در حالی است که شهردار منطقه بایستی مراقب ساخت و سازهای غیر مجاز باشد تا درختی آتش نگیرد.

دشتگرد با اشاره به اینکه برخی لوایح اسناد ملکی به کمیسیون ها فرستاده می شود ‌اما عملکرد دقیقی دیده نمی شود، ‌گفت:  شورای شیشه ای عملکرد اشتباه دارد.

در ادامه جلسه غدیر مهدوی عضو شورا با بیان اینکه مدیریت شهری جنبه انسانی قوی دارد که روابط انسانی اجتماعی در آن شکل می‌گیرد، ‌گفت: ما با هزینه فیزیکی کمتر، برنامه ریزی، تفکر و نرم افزار می توانیم آثار فرهنگی خدماتی بیشتری در سطح شهر بر جای بگذاریم.

‌وی افزود: خیلی از ما به جنبه های فیزیکی مانند ساخت پل که هزینه بالایی دار بیشتر توجه می کنیم این در حالی است که اگر کاری کنیم عابر پیاده و راننده به حقوق یکدیگر احترام بگذارند با هزینه کمتر، تاثیر بیشتری در شهر گذاشته ایم‌.

مهدوی به تذکرات پیشین خود به شورا اشاره کرد و گفت: میادین شهر پر سر و صدا و بی نظم بوده و موجبات نارضایتی شهروندان را فراهم کرده است.

وی افزود: تاکسی ها در جای نامناسبی مسافر خود را سوار و پیاده می کنند که این موضوع نیز ترافیک و بی نظمی را افزایش داده است.

مهدوی ‌خاطرنشان کرد: چند میدان به عنوان پایلوت برای آرام سازی انتخاب شود تا شاهد رضایت نسبی شهروندان در این زمینه باشیم.

این عضو شورا همچنین به آسفالت و خط کشی نامناسب برخی خیابان ها اشاره کرد و گفت؛ پیشنهاد ‌میکنم پنج کیلومتر از یک خیابان به عنوان پایلوت انتخاب و عملیات ترک گیری، خط کشی و لکه گیری آسفالت در آن انجام شود.

منصور وحیدی نایب رییس شورای اسلامی شهر کرج، با اشاره به اینکه شعار من از ابتدای کار شورای پنجم، ساماندهی منابع انسانی، درآمدی و هزینه ای است، گفت: تا این  لحظه شورا در این زمینه ۳۰ درصد موفق بوده و جای امیدواری است این درصد افزایش پیدا کند.

وحیدی  بر ضرورت تقویت آموزش در شهرداری کرج اشاره کرد و گفت: برخی کارمندان با رشته ای غیرمرتبط ادامه تحصیل می دهند که افزایش حقوق داشته باشند، این در حالی است که شهرداری نیازمند نیروهای متخصص است.

وی تصریح کرد: برخی نیروهای فنی ما فقدان تجربه و یا فقدان دانش هستند که واحد آموزش با فعالیت بیشتر باید این نقص را جبران کند تا در اجرای پروژه ها و رضایت مردم با مشکل مواجه نشویم‌.

وحیدی گفت: پروژه های قطار شهری و کمربند شمالی میراثی است که از گذشتگان به ما رسیده و باید با هم این پروژه ها را پیش ببریم.

نایب رییس شورای اسلامی شهر کرج، مشکل اساسی قطار شهری را پیمانکار ذکر و عنوان کرد: در کنار این پروژه، اولویت اول ما در بودجه، کمربند شمالی است.

رحیم خستو سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج، با اشاره به اینکه هیچ چیز مهم تر از سرمایه اجتماعی نیست، گفت: اگر پروژه ای از مرحله بهره برداری فاصله دارد، به شهروندان قول آن را ندهیم تا اعتماد شهروندان به مدیریت شهری سلب نشود.

وی افزود: در شورا و شهرداری رویکردی وجود دارد و آن اجرای کارهای بزرگ است که مترو یکی از این کارهاست.

رییس کمیسیون هنر و رسانه ‌با اشاره به اینکه در این زمینه چند نکته باید مشخص شود، ‌گفت: پیش بینی کل هزینه خط ۲ قطار شهری بر اساس وضع اقتصادی کنونی یکی از این نکات قابل توجه است.

خستو  ‌تعیین منابع پیش بینی راه اندازی مترو را از دیگر نکات مهم این پروژه دانست و گفت: ظرفیت شهرداری و شورا برای تامین هزینه ها باید مشخص شود.

سخنگوی شورای شهر با تاکید بر اینکه زمان راه اندازی مترو باید مشخص باشد، گفت: زمان درست بهره برداری را به شهروندان اطلاع دهیم.

خستو در خصوص وضعیت بیمارستان امام خمینی گفت: از استاندار البرز می خواهیم تا در این موضوع ورود کند و مدیریت بیمارستان در صورت نیاز عوض شود تا بخاطر سو مدیریت، شهر مدیون کارمندان بیمارستان و شهروندان نشود.

اکبر سلیم نژاد رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج، با اشاره به اینکه اخیرا نامه ای از سوی دبیرخانه کلانشهرها به شورای شهر ارسال شده است و طبق این نامه شورا باید یک روز را به عنوان روز فرهنگی اعلام کند، گفت:روز جشنواره لاله ها به عنوان روز فرهنگی انتخاب شود.

سلیم نژاد ادامه داد: اکثر کلانشهرها روز فرهنگی را اعلام کرده اند و کلانشهر کرج نیز تا بیست و پنجم ماه جاری فرصت دارد پیشنهاد خود را به دبیرخانه کلانشهرها ارسال کند.

وی با بیان اینکه پنج هزار و ۲۱۹ شهید داریم و لاله نیز نماد شهید است، اظهار داشت: طی مشورت با شهردار کرج و رییس سازمان فرهنگی، پیشنهاد می کنم روز جشنواره لاله ها به عنوان روز فرهنگی کرج انتخاب شود.

سلیم نژاد همچنین پیشنهاد داد تا روز تاسیس شهرداری کرج نیز به عنوان روز پاکبان انتخاب شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.