دستیار رییس سازمان فضایی ایران از انجام تست‌های عملکردی مدل پروازی "ماهواره دوستی" خبر داد.

تست عملکردی مدل پروازی "ماهواره دوستی" انجام شد

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، اعلام آمادگی مسئولان اجرایی کشور برای پرتاب "ماهواره دوستی" و "ماهواره پیام" به فضا و خبر انتقال این دو ماهواره به محل پرتاب، نگاه مردم را بار دیگر روانه آسمان کرده تا شاید برخلاف سال‌ها تأخیر و بی‌توجهی نسبت به این حوزه و توانمندی دانشمندان و متخصصان کشور، بار دیگر رونق کاری و همت فعالان این بخش به منصه ظهور برسد و آوازه ایران و ایرانی بار دیگر در جهان طنین‌انداز شود.

حال با توجه به قرار گرفتن در آستانه پرتاب این دو ماهواره به فضا، مینا بیات؛ دستیار رییس سازمان فضایی ایران از تست مدل پروازی یکی از این ماهواره‌ها خبر داده است.

وی با بیان اینکه بعد از چندین مانور شبکه ایستگاه‌های زمینی "ماهواره دوستی" و عملکرد آنها، روز گذشته تست‌های عملکردی مدل پروازی این ماهواره مجدداً انجام شد.

او ضمن تشکر از تمامی کسانیکه در این پروژه ملی عاشقانه و دلسوزانه زحمت کشیدند، گفت: خدا را شکر همکاری و همدلی بین دانشگاه شریف، پژوهشگاه فضایی ایران و همکاران بنده در سازمان فضایی ایران مثال‌زدنی بود.

بیات ادامه داد: خاطرات بسیار خوشی در زمان طراحی و ساخت این ماهواره دارم؛ چه شب‌ها که تا دیر وقت در کنار همکلاسی‌ها و هم‌دانشگاهی‌ها درگیر ساخت و تست بودیم؛ بعضی شب‌ها هم درگیر امتحانات و پروژه‌های دانشجویی و هم در حال کار روی ماهواره بودیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.