البرز- کارشناس داوری فوتبال ایران گفت: در فوتبال ایران از بازیکن تا مربی و مدیرعامل و افراد غیر فوتبالی خود را محق می دانند به داور بی احترامی کنند و این موضوع اعتماد به نفس داوران را از بین برده که از سوی کمیته انضباطی قابل پیگیری است.

مرادی: بی‌احترامی‌ها اعتماد به نفس داوران ایرانی را گرفته است

به گزارش قدس آنلاین مسعود مرادی کارشناس داوری فوتبال ایران در گفتگو با برنامه موج ورزش رادیو البرز اظهار کرد: فغانی پس از حضور موفق در جام جهانی  شاخص ترین چهره داوری در جام ملت های آسیا است.

مرادی با بیان این که داوران ایرانی در رقابت های بین المللی نسبت به لیگ داخلی موفق تر هستند گفت: حواشی موجود در لیگ ایران باعث شده تا داور آن اعتماد به نفس لازم را نداشته و از نمایش توانایی خود عاجز باشد.

مسعود مرادی با بیان این که علیرضا فغانی فینال دور قبل جام ملت های آسیا را سوت زده گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد تا شانس قضاوت در فینال را به داوران دیگر واگذار کند از همین رو به نظر می رسد فغانی شانس کمتری برای حضور در دیدار پایانی این رقابت ها داشته باشد.

وی ادامه داد: بدون شک فغانی در رقابت های بین المللی آرامش بیشتری دارد و همین موضوع سبب شد تا ضمن اثبات توانایی خود دیدار رده بندی جام جهانی را نیز قضاوت کند این در حالی است که در فصل جاری لیگ ایران برای وی حواشی فراوانی بوجود آمد.

مرادی با ارزیابی از استفاده سیستم بازبینی ویدیویی صحنه ها در لیگ برتر فوتبال ایران گفت: سیستم " وی ای آر"(VAR) امکانات و شرایط خاص خود را می طلبد، و به نظر نمی رسد تمامی این ملزومات در ایران وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر قرار به استفاده از این سیستم باشد باید تمامی ورزشگاه ها مجهز شوند این در حالی است که گفته شده تنها تعدادی از استادیوم های مشخص می توانند از وی ای آر(VAR) استفاده کنند.

مدرس داوری کنفدراسیون فوتبال آسیا در پایان خاطرنشان کرد: برای استفاده از این سیستم ابتدا می بایست امکانات آن فراهم و فرهنگ سازی لازم به عمل آید و به گونه ای نباشد که ورزشگاه آزادی امکان استفاده از وی ای آر را داشته باشد اما ورزشگاه آبادان از این سیستم محروم باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.