رای الیوم در گزارشی نوشت سوریه پیروز شده است، بنابراین هر زمانی که صلاح بداند به اتحادیه عرب بازخواهد گشت و آینده این را ثابت می‌کند.

رأی الیوم: سوریه پیروز هر زمان که صلاح بداند به اتحادیه عرب بازخواهد گشت

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، روزنامه اینترنتی رأی الیوم نوشت ظاهرا هنوز به گوش برخی از روزنامه‌های عربی و برخی از حکام عرب وابسته به آمریکا نرسیده که سوریه پیروز شده است و آن‌ها شرایطی را که سوریه ایجاد کرده است نمی‌فهمند زیرا نقشه خاورمیانه بر اساس پیروزی‌های نظام سوریه و ارتش این کشور در حال ترسیم شدن است. بنابراین آیا منطقی است که برخی از کسانی که در برابر آمریکا با ذلت خم و راست می‌شوند بگویند آیا اجازه بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را بدهیم یا ندهیم؟! این در حالی است که سوریه یکی از بنیانگذاران اتحادیه عرب بود، تا سخنگوی عرب‌ها و مسائل آن‌ها باشد. اخراج سوریه از اتحادیه عرب نیز نمایشی بود که آمریکا، اسرائیل و کشورهای عرب خلیج فارس بازی کردند و با این اقدام می‌خواستند سوریه را از نقش مؤثری که در منطقه دارد دور کنند تا اهداف آمریکا و وابستگان به آن را در منطقه به اجرا در آورند.

نویسنده می‌افزاید: برخی‌ها فکر کردند که نظام سوریه تنها در عرض چند هفته سرنگون خواهد شد. کسانی که نوکر آمریکایی‌ها و طرح‌ها و اهداف آن در منطقه بودند، نمی‌دانستند که سوریه قلب تپنده عرب است و سقوط سوریه تنها یک توهم و خیالی بیش نیست.

سوریه هرگز در راستای سیاست‌های ویرانگر آمریکا که به تقسیم منطقه می‌انجامد حرکت نکرده است. بنابراین واقعیت این است که هیچ کس در این جهان نمی‌تواند سوریه را مجبور به بازگشت به اتحادیه عرب کند. این سوریه است که پیروز شده و در عرف جنگ و شرایط آن هم، کسی که پیروز است شرط‌های خود را مطرح می‌کند، نه اینکه شکست خوردگان در جنگ بخواهند شرط‌های خود را تحمیل کنند. سوریه‌ای که هشت سال در برابر انواع عملیات نظامی و تروریسم گروه‌های تروریستی ایستادگی کرده است. بنابراین به هیچ وجه برخی از خوارشدگان در برابر آمریکا نمی‌توانند هر از چندگاهی درباره پیوستن و بازگشت سوریه به اتحادیه عرب نظر بدهند و اظهاراتی در تأیید یا رد بازگشت سوریه به اتحادیه عرب مطرح کنند.

مقاله نویس روزنامه رأی الیوم ادامه داد: باید همه بدانند که با بازگشت سوریه فعالیت‌های مشترک عربی ساماندهی و هماهنگ خواهد شد. بنابراین سوریه محور خاورمیانه خواهد بود و با بازگشت آن، اتحادیه عرب که همچون لباسی مندرس پاره پاره گشته است دوباره بازسازی خواهد شد. بله همانطور که گفتیم سوریه به اتحادیه عرب بازخواهد گشت، اما در زمانی که دمشق صلاح بداند نه هر زمان که عرب‌های خوار شده و وابسته به آمریکا که دست نشاندگان آن در منطقه هستند بخواهند.

ملت‌های عرب می‌دانند که حاکمان کشورهایشان و امرای کشورهای خلیج فارس همچون ابزاری در دست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هستند و سخنگوی او به شمار می‌روند و تنها به دنبال اجرای سیاست‌های او هستند از این رو آن‌ها به سوریه سوء قصد خواهند داشت، سوریه‌ای که باعث شد دونالد ترامپ در تصمیم گیری‌های خود دچار مشکل شود، چرا که نظام سوریه و ارتش این کشور توطئه‌ها و نقشه‌های رنگارنگ آمریکا را برای منطقه نقش بر آب کردند. همچنین ملت‌های عربی می‌دانند که اتحادیه عرب در حال حاضر همچون یک تله آمریکایی است که هدف از آن افتادن سوریه در آن است، اما نظام سوریه هم به خوبی می‌داند که آمریکا همچنان برای اجرای نقشه‌های خود به دنبال مجری می‌گردد تا با اجرای این نقشه‌ها سوریه را ویران کند، این در حالی است که سوریه خود برنامه‌ها و اهدافی برای مبارزه با همه انواع تروریسم آمریکا در اختیار دارد.

بنابراین سوریه در این ماجرا پیروز میدان است و آمریکا و مزدورانش در منطقه در زمینه از بین بردن سوریه و سرنگونی نظام این کشور شکست خورده اند. از این رو کسانی که امیدوار بودند سوریه مورد نظر آمریکا و مزدورانش تشکیل شود باید از خواب بیدار شوند؛ زیرا سوریه‌ای که در سخت‌ترین و شدیدترین جنگی که در تاریخ خود دیده پیروز شده است، پیروزی‌های خود را بر کشورهای عربی تحمیل خواهد کرد.

در پایان تاکید شده است: همه اذعان دارند که سوریه پیروز شده است، و اگر غیر از این بود امروز کسی حرفی از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب نمی‌زد بنابراین سوریه خود هر زمانی که صلاح بداند به اتحادیه عرب بازخواهد گشت و آینده این را ثابت خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.