کارشناسان دامپزشکی محموله آبزیان حرام مانند کوسه ماهی و گربه ماهی را در مشهد کشف و ضبط کردند.

فروش گوشت کوسه و گربه ماهی در شهرستان‌های خراسان رضوی
به گزارش قدس آنلاین  به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، در پی تشدید نظارت‌های میدانی دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل و کارشناسان دامپزشکی استان خراسان رضوی و به‌خصوص شبکه دامپزشکی مشهد، محموله‌های آبزیان حرام مانند کوسه ماهی و گربه ماهی که به‌عنوان ماهی حلال عرضه می‌کردند را در مشهد، تربت حیدریه، فریمان و سبزوار کشف و ضبط کردند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: عرضه و فروش هرگونه آبزیان حرام طبق روایات و مراجع عظام حرام بوده و فروش آن به‌شهروندان یک اقدام غیرقانونی و غیرشرعی است.

حجت‌الاسلام محمدحسن شورورزی افزود: بر اساس نظارت‌های شرعی از سطح بازار و گزارشات واصله مردمی، تاکنون ۸ محموله از این ماهی حرام گوشت در استان کشف شده و با همکاری نیروی انتظامی نسبت به‌توقیف خودروهای حامل این نوع آبزی و بازداشت راننده آن اقدام شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به‌شگرد متخلفان در عرضه آبزیان حرام به‌صورت حلال که سر و ته این ماهیان زده شده و غیرقابل تشخیص می‌شود بنابراین از شهروندان درخواست می‌شود تا زمانی که به‌طور صددرصد از حلال بود آبزیان مطمئن نشده‌اند، به‌هیچ عنوان مورد استفاده قرار ندهند و همچنین با توجه به‌عدم نظارت شرعی و بهداشتی از فروشندگان دوره‌گرد تذکر جدی به‌هموطنان داده می‌شود که از خرید هرگونه آبزیان از فروشندگان دوره‌گرد و بدون هویت ماهی و دیگر فرآورده‌های خام دامی را خریداری نکنند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در صورت وجود هرگونه شک و ابهام در این نوع فرآورده‌ها با سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامک ۳۰۰۰۰۱۵۱۲، دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان و یا ادمین پیام‌رسان سروش این اداره کل به‌نشانی @dampezeshkirazavi در ارتباط باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.