مرکز تحقیقات التهاب نوروژنیک دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به ثبت 2 اختراع جدید در درمان بیماری های انسداد ریه شد.

2 اختراع جدید در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ثبت شد

به گزارش قدس آنلاین ؛ دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز یکشنبه به نقل از رئیس مرکز تحقیقات نوروژنیک این دانشگاه گزارش داد: با تلاش محققان این مرکز 2 محصول شربت گیاه آویشن شیرازی و کپسول کارواکرول برای درمان بیماریهای انسداد ریه از جمله آسم و بیماری انسداد مزمن ریه (COPD) اختراع و به ثبت رسیده است.

دکتر محمد حسین بسکابادی با اشاره به فعالیت پژوهشی این مرکز گفت: 245 مقاله از سال 1393 تاکنون توسط اعضای مرکز تحقیقات التهاب نوروژنیک دانشگاه علوم پزشکی مشهد تولید و درپایگاه های ملی و بین المللی نمایه شده است.
وی با بیان اینکه امسال نیز 26 مقاله در پایگاه های ملی و بین المللی نمایه شده است افزود: تاکنون 48 طرح نیز برای اجرا در این مرکز به تصویب رسیده است.
وی اظهار داشت: مرکز تحقیقات التهاب نوروژنیک در حال حاضر با همکاری آزمایشگاه عمومی و تحقیقاتی غدد، تنفس و ورزش، قلب و عروق، کلیه و اعصاب و رفتار در بخش گروه فیزیولوژی دانشکده پزشکی مشغول فعالیت است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به رویکردهای آینده این مرکز اشاره کرد و گفت: گسترش و پویایی پژوهش در گرایش های مختلف فیزیولوژی پزشکی به منظور کمک به فراهم آمدن بسترهای توسعه و استقلال در زمینه علوم پزشکی، ایجاد ارتباط بیشتر تحقیقات فیزیولوژی و علوم بالینی پزشکی بخشی از برنامه های این مرکز است.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.