اتحادیه ترافیک هوایی آمریکا از شکایت علیه رئیس جمهور این کشور بابت عدم پرداخت حقوق کارمندان خود، که ناشی از تعطیلی دولت فدرال است، خبر داد.

 شکایت هزاران کارمند آمریکایی از ترامپ به خاطر عدم پرداخت حقوق

 به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، اتحادیه کارمندان تردد هوایی آمریکا در اقدامی که نشان از تنش فزاینده بین کارمندان فدرال و دولت دارد از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بابت عدم پرداخت حقوق کارمندان این صنف که ناشی از تعطیلی موقت دولت این کشور است،  شکایت کرده است.

 به نوشته وبگاه شبکه «سی. ان. بی. سی» کارمندان  اداره کنترل تردد هوایی از جمله  420 هزار کارمند در آمریکا هستند که ضروری است بدون پرداخت حقوق کار کنند. 

دادخواست این شکایت که جمعه گذشته از سوی اتحادیه تردد هوایی آمریکا  در دادگاه فدرال صورت گرفت، دولت این کشور را به محروم کردن غیرقانونی هزاران نفر از اعضایش از دریافت حقوق بدون رعایت روند قانونی متهم کرد.

این اتحادیه 19 هزار کارمند دارد که 14 هزار نفر آن در برج مراقبت مشغول به کار هستند و به گفته سخنگوی این اتحادیه حقوق آن‌ها بابت تعطیلی دولت پرداخت نشده است.

 تعطیلی موقت دولت آمریکا از 22 دسامبر (یکم دی) و بعد از آن شروع شد که ترامپ و دموکرات‌ها در کنگره در زمینه تامین هزینه دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک در جنوب این کشور به توافق نرسیدند. این تعطیلی ، طولانیترین مورد از نوع خود در  تاریخ آمریکاست.

این در حالی است که کارمندان برج مراقبت، مهمانداران و دیگر کارمندان صنایع هوایی کشوری نیز پنجشنبه گذشته به تعطیلی موقت دولت آمریکا  اعتراض کردند.

آخرین اخبار در این زمینه حکایت از آن دارد که اتحادیه تردد هوایی کانادا برای همکاران بدون حقوق خود در آمریکا پیتزاهای رایگان ارسال کرده است.

 به گزارش شبکه خبری «سی. بی. اس»، اتحادیه تردد هوایی کانادا در اقدامی به نشانه اعلام همبستگی با همکاران خود در آمریکا، یک هواپیمای حامل پیتزا را به فرودگاه نیویورک ارسال کرده است.

هفته قبل نیز «اتحادیه بین‌المللی خلبانان ایرلاین» بزرگ‌ترین اتحادیه صنفی خلبانان در آمریکا در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس‌جمهور این کشور، پایان فوری تعطیلی دولت آمریکا را خواستار شدند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.