عضو خاندان سلطنتی عربستان سعودی از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیان این کشور از خاک سوریه شدیدا انتقاد کرد.

شاهزاده سعودی: خروج آمریکا از سوریه باعث تقویت ایران، روسیه و بشار اسد می‌شود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یک عضو خاندان سلطنتی عربستان نسبت به خروج نظامیان آمریکایی از خاک سوریه هشدار داد.

«ترکی الفیصل» در مصاحبه با شبکه بی بی سی گفت: این اقدام رئیس جمهور آمریکا تاثیر بسیار منفی خواهد داشت و باعث تقویت ایران، روسیه و قدرت بشار اسد خواهد شد. 

دونالد ترامپ در ماه دسامبر گذشته اعلام کرد که قصد دارد نیروهایش را از خاک سوریه خارج کند. 

اظهارات ترکی الفیصل که از مقامات سابق و با نفوذ عربستان محسوب می‌شود در آستانه سفر منطقه‌ای «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به ریاض مطرح شده است. پامپئو پیش از این به کشورهای عراق، اردن، مصر و بحرین سفر کرده بود. 

پامپئو در سفر به ریاض قصد دارد درباره مسائلی نظیر ایران، بحران در یمن و همچنین موضوع قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد سعودی که در کنسولگری ریاض در استانبول به قتل رسید رایزنی کند.

پامپئو در قطر از اقدامات حکومت سعودی برای پیگرد عوامل قتل خاشقچی استقبال کرده بود! این درحالیست منابع اطلاعاتی در ترکیه و حتی در خود آمریکا از دست داشتن «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در این فاجعه خبر داده‌اند.

ترکی فیصل در اامه مصاحبه خود جامعه جهانی را به نادیده گرفتن مردم سوریه متهم کرد و تاکید کرد که خروج نظامیان آمریکایی از این کشور اوضاع را بدتر خواهد کرد.

وی افزود: از نظر من این اقدامات آمریکا اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند و دستیابی به راه حل را نیز سختتر می‌کند، همچنین نه تنها باعث تقویت نفوذ ایران بلکه باعث تقویت روسیه و بشار اسد نیز خواهد شد. از این منظر این تصمیم بسیار منفی است. 

وی همچنین اضافه کرد که جدا شدن «جیمز متیس» از دولت ترامپ نیز بعید است کمکی به مسائل بکند. به طور آشکار متیس با این تصمیم دولت آمریکا در سوریه مخالف بود.

بی بی سی می‌گوید، اگر چه ترکی الفیصل سمتی در دولت عربستان سعودی ندارد و سخنگوی دولت این کشور نیست اما عقایدش به نوعی موضع دولت ریاض محسوب می‌شود. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.