رئیس شورای راهبردی جشنواره «خاتم» گفت: تاکنون ۱۱۰ اثر به دبیرخانه جشنواره خاتم واصل شده است، از این میان ۱۰ اثر متعلق به افرادی است که در دوره‌های گذشته نیز به جشنواره اثر ارسال کرده بودند، اما ۱۰۰ شرکت کننده دیگر جدید هستند.

 وصول ۱۱۰ اثر در جشنواره خاتم

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، علی اکبر اشعری رئیس شورای راهبردی جشنواره «خاتم» با اشاره به تمدید آن اظهار داشت: چهارمین جشنواره خاتم تا ۳۰ بهمن ماه نود و هفت تمدید شد.

وی در ادامه به آمار اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۱۰ اثر به دبیرخانه جشنواره خاتم واصل شده است، از این میان ۱۰ اثر متعلق به افرادی است که در دوره‌های گذشته نیز به جشنواره اثر ارسال کرده بودند، اما ۱۰۰ شرکت کننده دیگر جدید بوده و اولین بار است به جشنواره آثاری ارسال کرده‌اند.

رئیس شورای راهبردی جشنواره «خاتم» با اعلام این خبر که یک نفر فرانسوی مقیم لبنان داستانی به زبان فرانسوی به دبیرخانه ارسال کرده تصریح کرد: آمار نشان می‌دهد ۱۰ اثر از سوی کشورهای عربی ارسال شده و ۹۹ داستان دیگر نیز به زبان فارسی هستند.

اشعری با اشاره به استقبال خاطر نشان کرد: باید منتظر روزهای پایانی جشنواره باشیم چراکه اغلب در روزهای پایانی حجم وصول آثار افزایش چشمگیری دارد.

گفتنی است، طبق فراخوان منتشر شده، موضوع داستان ارسالی باید برگرفته از ویژگی‌های شخصیتی و سیره حضرت رسول اکرم(ص) به عنوان الگو، با توجه به نیازهای مخاطب و شرایط امروز جهان و مستند به اسناد و روایات معتبر باشد.

حجم آثار ارسالی حداکثر باید ۵۰۰۰ کلمه باشد. تألیف و ارسال آثار برای همه گروه‌های سنی، پیروان همه ادیان و مذاهب و به زبان‌های مختلف آزاد است.

آثاری که تنها از طریق پست و یا از طریق پایگاه اینترنتی جشنواره در فرمت‌های doc، docx و pdf به همراه نشانی دقیق پستی و الکترونیک، شمارة تلفن ثابت و همراه و شرح حال کوتاهی از نویسنده ارسال شود به بخش مسابقه راه پیدا می کنند. به علاوه، آثاری به مسابقه راه پیدا می کنند که پیش تر منتشر نشده، یا در سایر مسابقات ارائه نشده باشند. همچنین، آثار ارسالی عودت داده نخواهد شد.

نویسندگان سه اثر برتر در هر یک از دو حوزه «کودک و نوجوان» و «بزرگسال» به این ترتیب مورد تقدیر قرار می‌گیرند:

نفر اول ۱۲۰ میلیون ریال به همراه دیپلم افتخار

نفر دوم ۸۵ میلیون ریال به همراه دیپلم افتخار

نفر سوم۶۰ میلیون ریال به همراه دیپلم افتخار

نفر چهارم تا ششم ۵ میلیون ریال به همراه لوح تقدیر

جایزه ویژة هیئت داوران هم ۵۰ میلیون ریال به همراه لوح تقدیر خواهد بود.

پایگاه اینترنتی این جشنواره www.jashnvarekhatam.com یا www.khatamfestival.com است و نشانی دبیرخانه نیز به این ترتیب است: تهران، میدان هروی، خیابان شهید وفامنش، خیابان آزادی، خیابان شهید افتخاریان، کوچه مریم، شماره ۲۳، کدپستی: ۱۶۶۹۷۴۷۴۱۴ دفتر نشر فرهنگ اسلامی.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.