یزد - محمد حسین ماجدی اردکانی گفت: جهش کنترل و نظارت های استاندارد یزد بر ارائه محصولات و خدمات استان،در گرو رشد بودجه است.

جهش کنترلی و نظارت استاندارد در گرو رشد بودجه است

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط اداره کل استاندارد،محمد حسین ماجدی اردکانی مدیر کل اداره استاندارد استان یزد در راستای طرح"چهل دیدار، چهل برنامه "به دیدار رئیس سازمان برنامه و بودجه استان یزد رفته بود، اظهار داشت: کارشنا سان اداره کل استاندارد استان یزد با حداکثر توان وضمن استفاده از تمامی فرصت های موجود و درکنار شرکت های بازرسی همکار، در حال بازرسی از واحدهای تولیدی و کالاهای موجود دربازارهستند، ولی به شدت با کمبود نیروی انسانی متخصص و اعتبار برای کنترل هرچه بیشترمواجه هستیم.

وی افزود: در خصوص شهر بازی و زمین های بازی،آسانسورها،صنایع کاشی و سرامیک،صنایع غذایی به ویژه انواع آب میوه و آب لیمو،فرآورده های کنجدی،روغن های خوراکی حاصله از دانه های روغنی  نظیر روغن کنجد،روش های پخت نان،مهدهای کودک و غیره زمینه های کار و نظارت بیشتر وجود دارد ، منتهی برای توان کارشناسی محدود ما ،امکان رسیدگی همه جانبه وجود ندارد.

دبیر شورای فرهنگ سازی حمایت از کالای ایرانی گفت: متاسفانه  بررسی های ما حاکی از آن است که افزایش نرخ ها و هزینه های جاری واحد های تولیدی و خدماتی سبب آسیب رسانی به مقوله کیفیت شده وگرایش شهروندان  به سوی خرید و مصرف کالاهای ارزان قیمت  و بی کیفیت ،به دلیل پایین آمدن توان خرید،اسباب نگرانی متولیان استاندارد در استان را فراهم نموده است .

ماجدی اردکانی درتصریح کرد: از تمامی دوایر دولتی و سمن ها به ویژه سازمان برنامه و بودجه استان یزد در خواست داریم مقوله استاندارد و کیفیت را در برنامه ریزی های خود مد نظر داشته باشند، و درخصوص تجهیز و ترمیم آزمایشگا ه های واحد های تولیدی به منظور نظارت بر استمرار کیفیت هرچه بیشتر کالا ها اعتبار های ویژه لحاظ شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان یزد نیز در این دیدار اظهار داشت:در این مقطع زمانی روا نیست مردم درشرایطی که تحت فشارهای اقتصادی هستند، اجناس بی کیفیت هم خریداری و استفاده نمایند که وجود این شرایط ، ظلم و اجحاف درحق آنان است ، بنابراین از متولیان استاندارد یزد می خواهیم مسائل و مشکلات را در کارگروه استاندارد سازی و ارتقاء کیفیت کالا و خدمات مطرح، تا جهت برون رفت از نابسا مانی های موجود راهکاری اندیشیده شود.

  سید مجتبی حسینی پورتصریح کرد: خرید کالا ها و خدمات گران و بی کیفیت از تحمل  مردم خارج است، مضافا این که گا هی اوقات موضوع  تقلب هم مطرح می شود  و نبود اطمینان وسلامت ،ایمنی و آرامش را از جامعه دور می سازد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.