فهمی الیوسفی گفت: به دلیل عهدشکنی عربستان و همپیمانانش مذاکرات استکهلم به بن‌بست رسید.

عهدشکنی عربستان در استکهلم "کودتای صریح علیه یک توافقنامه بین‌المللی"است

فهمی الیوسفی کارشناس مسائل سیاسی یمن در گفتگو با خبرنگار بین الملل قدس‌آنلاین، در ارتباط با آخرین تحولات توافق «استکهلم» بین هیأت دولت نجات ملی و هیأت دولت مستعفی بر سر اعلام آتش‌بس بین طرفین، گفت: نیروهای تابع ائتلاف عربستان با نقض مکرر آتش‌بس در استان الحدیده باعث عدم پیشرفت در اجرای توافق استکهلم شد.

وی افزود: متأسفانه نیروهای ائتلاف عربستان به بندهای توافق در خصوص استان الحدیده پایبند نبودند که این أمر باعث بال ارفتن تنش در آن منطقه شد.

الیوسفی در ادامه گفت: این رفتار عربستان باعث عقب‌نشینی طرفین درگیر و نماینده سازمان ملل شد و این امر به مثابه‌ کودتای صریح علیه یک توافقنامه بین المللی است که مسئولیت آن متوجه عربستان است.

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر پایبندی هیأت دولت نجات ملی بر این توافقنامه اظهار داشت: ائتلاف عربستان بطور عامدانه دست به نقض بندهای اساسی این توافقنامه کرده است تا این مذاکرات به ثمر ننشیند ولی در مقابل جریان های یمنی تابع هیأت دولت نجات ملی به بنده‌های این توافقنامه پایبند هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: در جریان مذاکرات ناظر سازمان ملل به طور علنی از ائتلاف عربستان حمایت می‌کرد و رفتار وی در مذاکرات جانبدارنه بود و در نهایت از روند توافق «استکهلم» خارج شد.

الیوسفی با بیان اینکه نتیجه این‌گونه عهدشکنی جز بازگشت به خانه اول یعنی جنگ نیست؛ گفت: با خروج «پاتریک کامایرت» رئیس هلندی کمیته هماهنگی و نظارتی سازمان ملل از روند توافق باز ما را به نقطه اول بازمی‌گرداند و نتیجه پایان آتش‌بس و از سرگیری درگیری‌ها در الحدیده است.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان با اشاره به راه حل‌های بحران یمن گفت: این بحران جز با پایان تجاوز علیه یمن به پایان نمی‌رسد و مذاکرات سوئد با تمام نقص‌ها و کمبودها فرصتی برای عربستان وهمپیمانانش جهت خروج از این بحران بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.