رییس اداره کاهش خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آمادگی خانوارهای خراسان رضوی در برابر حوادث و بلایا پس از آموزش های داده شده به ۲۶ درصد رسیده است.

آمادگی ۲۶ درصدی خانوارهای خراسان رضوی در برابر حوادث

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمدرضا جویا صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: طبق آموزش های داده شده آمادگی خانوارهای  خراسان رضوی در برابر حوادث و بلایا به ۲۶ درصد رسیده، در حالیکه این رقم برای یک شهروند ژاپنی ۹۰درصد است.

وی افزود:آمادگی در برابر بلایا و اتخاذ آموزشهای لازم دلیل اصلی کاهش آسیب ها و صدمات است و آموزشی که به تغییر رفتار منجر نشود، فایده ندارد، برای همین در سازمان بهداشت، آموزش از مادر خانواده شروع شده تا این آموزش‌ها را در خانواده جاری کند.

 رییس اداره کاهش خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد:جامعه ایمن یک الگوی ایده آل است که بعضی از کشورهای دنیا به آن رسیده‌اند، در کشور ما نیز دستیابی به جامعه ایمن چندان سخت نیست اگر مسئولین و مردم همگام، بر روی آن کار کنند.

وی تاکید کرد:آموزش ایمنی در واقع شامل سه فاز قبل از بحران، حین بحران و پس از بحران است و آموزشهای قبل از بحران بیشتر شامل ایمن سازی و ایجاد زیر ساختهای مناسب است، آموزش های حین بحران، شامل اقدامات نجات است و در مرحله بعد از بحران نیز به امدادرسانی مصدومان اختصاص مییابد که متأسفانه تمهیدات ما برای بعد از بحران در سطح بسیار پایینی است.  

جویا گفت:بهره‌گیری از بعد زیباشناسانه هنر موثرترین شیوه برای آموزش ایمنی است و هنر راه ورود به دل جامعه است و برای انتقال آموزش هم، اول باید وارد دل مردم شد تا از این طریق بتوان آنرا در مغز مخاطب حک کرده و این آموزشها را برای مردم مجسم کرد.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.