گیلان- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گیلان، از اجرای ۱۹۰۰ طرح اشتغال در ۹ ماهه سال جاری توسط مددجویان گیلانی خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح‌ها ۴۰ میلیارد تومان پرداخت‌شده است.

پرداخت ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان گیلانی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد گیلان، حبیب اله رضا دوست، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گیلان بابیان اینکه توانمندسازی مددجویان از برنامه‌های اصلی این نهاد است گفت: توانمندسازی اقتصادی مددجویان با اولویت ایجاد شغل پایدار از طریق پرداخت تسهیلات ارزان به آن‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح استعداد سنجی اشتغال در کمیته امداد افزود: طرح استعداد سنجی در میان خانوارهای تحت حمایت اجرا می‌شود و بر اساس این طرح افرادی همچون زنان سرپرست خانوار، ‌ فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و یا افرادی که به نحوی توانایی کار داشته باشند شناسایی و بعد از ارائه آموزش‌های مهارتی تسهیلات اشتغال‌زایی به آن‌ها پرداخت می‌شود.

رضا دوست، از اجرای ۱۹۰۰ طرح اشتغال در ۹ ماهه سال جاری توسط مددجویان گیلانی خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح‌ها ۴۰ میلیارد تومان پرداخت‌شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان با اشاره به اینکه ۶۸۳ مورد از این طرح‌های اشتغال در زمینه‌های کشاورزی، شیلات و دام‌پروری بوده است تصریح کرد: هزار و ۱۸۳ مورد از این طرح‌ها هم در زمینه خدمات و مابقی در بخش صنایع‌دستی و فعالیت‌های صنعتی و معدنی اجراشده است.

وی بابیان اینکه ارائه آموزش‌های مهارتی به مددجویان مستعد اشتغال‌زایی یکی دیگر از برنامه‌های مهم کمیته امداد برای رسیدن به اشتغال پایدار است افزود: در ۹ ماهه سال جاری ۱۷۰۳ نفر در قالب آموزش‌های مقدماتی و مهارتی، توسعه و پایدارسازی در دوره‌های آموزشی مراکز جهاد دانشگاهی، مرکز تحقیقات کشاورزی، جهاد کشاورزی و آموزشگاه‌های آزاد و مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای شرکت کرده‌اند.

رضا دوست خاطرنشان کرد:‌ سازمان فنی و حرفه‌ای ازجمله سازمان‌هایی است که در امر مهارت‌آموزی مددجویان همکاری تنگاتنگی با کمیته امداد دارد و هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی کسب مهارت و آشنایی مددجویان با مشاغل موردنیاز و استفاده مطلوب از تسهیلات قرض‌الحسنه کمیته امداد است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان به نظارت بر فرآیند اشتغال توسط این نهاد به مدت سه تا پنج سال بعد از اجرای طرح اشاره کرد و افزود: برای نظارت بر فرآیند اشتغال و پایداری طرح‌های اشتغال، کارشناسان فنی بازدیدهای قبل، حین و بعد از اجرای طرح‌ها را طبق برنامه‌ریزی منظم انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه از افراد علاقه‌مند برای ورود به حوزه اشتغال‌زایی حمایت‌های خوبی انجام می‌شود افزود:‌ ارائه آموزش‌های لازم بدون نیاز به پرداخت هزینه و نظارت‌های فنی قبل، حین و بعد از اجرای طرح و دادن تسهیلات ارزان‌قیمت ازجمله این اقدامات حمایتی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.