۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 639520

وزیر قطری با بیان اینکه در پرونده بحران روابط چهار کشور عربی با قطر، هیچ پیشرفتی حاصل نشده، تأکید کرد که مهم احیای وحدت در شورای همکاری خلیج فارس است.

قطر: شورای همکاری نباید تعطیل شود

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر در کنفرانس خبری مشترک با «موسی فکی محمد» رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا گفت که هیچ پیشرفتی در پرونده بحران روابط چهار کشور عربی با قطر حاصل نشده است.

آل ثانی با اشاره به اینکه مهم احیای شورای همکاری خلیج‌فارس است، تصریح کرد که این شورا نباید به دلیل رفتارهای برخی کشورها تعطیل شود.

وزیر خارجه قطر درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب نیز تصریح کرد: «دلایل تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب همچنان پابرجاست».

طبق گزارش شبکه الجزیره، وزیر خارجه قطر همچنین گفت: «عادی‌سازی روابط با نظام سوریه در این مرحله به معنای عادی‌سازی روابط با شخصی است که در جنایت جنگی دست داشته است».

این در حالی است که برخی کشورهای عربی از جمله امارات و بحرین به ازسرگیری روابط با نظام سوریه روی آورده‌اند.

امارات متحده عربی بعد از شش سال در دسامبر 2018 سفارت خود در دمشق را بازگشایی کرد و انتظار می‌رود کشورهای بحرین و کویت نیز به زودی سفارتهای دیپلماتیک خود را در این سوریه بازگشایی کنند.

این اقدامات پس از آن صورت می‌گیرد که محور غربی و عربی مخالف سوریه به این نتیجه رسید که وضعیت حکومت دمشق به ثبات کامل رسیده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.