نخست‌وزیر عراق در دیدار با معاون عملیاتی دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، بر ضرورت تداوم کمک‌های این نهاد به نیروهای عراقی تاکید کرد.

رایزنی نخست‌وزیر عراق با معاون عملیاتی دبیرکل ناتو

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر عراق از رایزنی او با «جان مانزا» معاون عملیاتی دبیرکل ناتو و هیئت همراه وی برای ارائه کمک به نیروهای عراقی خبر داد.

در بیانیه دفتر اطلاع‌رسانی «عادل عبدالمهدی» آمده است که وی در این دیدار که روز یکشنبه (دیروز 13 ژانویه) صورت گرفت، بر اهمیت حمایت کشورهای عضو ناتو از عراق و ایستادن در کنار این کشور برای عبور از چالش‌های تروریستی و امنیتی تاکید کرده است.

بر اساس این  بیانیه که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «روسیا الیوم» منتشر شد، عبدالمهدی گفت: نیروهای عراقی مهارت بالایی در نبرد با تروریسم و نابودی داعش کسب کرده‌اند و بخوبی قادر به حفاظت از کشور و گسترش امنیت داخلی هستند.

وی به حمایت کشورهای عضو ناتو از عراق و ایستادن در کنار آن برای عبور از چالش‌های تروریستی و امنیتی اشاره کرد و خواستار تقویت روابط با این هیأت و کشورهای عضو ناتو در راستای تقویت توانمندی‌های نیروهای عراقی در دو بخش تسلیح و آموزش شد.

 معاون عملیاتی دبیرکل ناتو نیز تاکید کرد که ماموریت ناتو در عراق، بر آموزش نیروهای عراقی و تربیت مربیان عراقی در راستای پاسخگویی به نیاز عراق در این بخش متمرکز است و ناتو آماده تامین مطالبات نیروهای عراقی و تقویت مشارکت‌های جاری است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.