تفاهم‌نامه‌ای درباره سربازی نخبگان بین ستادکل نیروهای مسلح و معاونت علمی ریاست جمهوری منعقد شد.

 تفاهم‌نامه "کسرخدمت سربازی نخبگان" منعقد شد

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، نشست مشترک قرارگاه مهارت افزایی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح و نمایندگان معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور، وزارت صمت و وزارت ورزش و جوانان صبح امروز با حضور سردار مهدی فرحی رئیس قرارگاه مهارت افزایی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح برگزار شد.

سردار فرحی در این نشست طی سخنانی اظهار داشت: در جهت ارتقا بهره‌وری و به خدمت‌گیری سربازان نخبه، در چند ماه گذشته بین ستاد کل و معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور تفاهم‌نامه‌ای متعقد شد که منشاء تحولات خوب خواهد بود.

وی افزود: می‌خواهیم از ظرفیت سربازان که دارای استعداد و شایستگی مناسبی هستند از طریق این طرح در دستگاه‌های خصوصی و دولتی استفاده کنیم.

رئیس قرارگاه مهارت افزایی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح ادامه داد: فرآیندی را با اشراف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تعیین کرده‌ایم که طی آن چهارچوبی برای مشمولین افسر وظیفه ‌مشخص شده که این افراد می‌توانند طبق این چهارچوب دوران خدمت سربازی خود را در شرکت‌های دانش بنیان سپری کنند.

سردار فرحی با بیان اینکه این طرح آزمایشی است، گفت: برای سال جاری تعداد ۵۰۰ نفر برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده که منوها سه در سال آینده در صورت موفقیت آمیز بودن این طرح این تعداد افزایش یابد.

وی تصریح کرد: یکی از طرح‌های ما برای مشمولینی است که بواسطه ارائه پروژه‌های تحقیقاتی ۶ ماه کسرخدمت گرفته‌اند؛ این افراد می‌توانند باقی خدمت خود را در شرکت‌های دانش بنیان تحت شیوه نامه‌ای مشخص سپری کنند؛ سهمیه مشخص شده برای این طرح نیز ۲۰۰ نفر در سال جاری است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.