ارکستر ملی ایران «شب موسیقی آذربایجان» را با ۲ خواننده مهمان آذری‌زبان روی صحنه می‌برد.

اجرای ارکستر ملی ایران با ۲ خواننده آذری‌زبان

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، رشید وطن‌دوست خواننده مهمان ارکستر ملی ایران، با اشاره به پیشینه همکاری خود با ارکسترها گفت: پیش از این به مدت ۱۰ سال در ارکستر ملی اجرا کرده‌ام و این اولین بار است که در ارکستر ملی با مشاور هنری آقای فریدون شهبازیان می‌خوانم. آقای شهبازیان این فرصت را در اختیار ما گذاشتند تا کنسرت آذربایجانی اجرا کنیم که امیدوارم اجرای شایسته‌ای باشد.  

وی که متولد تبریز است، از علاقه خود به اپرا از ۵ سالگی گفت و ادامه داد: پس از گرفتن دیپلم در تبریز در سال ۴۶ برای خوانندگی در اپرا در تالار وحدت آزمون دادم، قبول شده و وارد اپرای تهران شده و سه سال تعلیم دیدم. از سال ۴۸ برای خواندن اپرا روی صحنه تالار رفتم و حدود ۳۶ اپرا در نقش‌های مختلف خواندم.

وطن دوست افزود: پس از انقلاب اسلامی به عنوان سولیست با ارکستر سمفونیک همکاری کردم تا اینکه ارکستر ملی تشکیل شد و به دعوت آقای فرهاد فخرالدینی در ارکستر ملی خواندم‌. همچنین کنسرت‌های آذربایجانی زیادی در تهران و تبریز همراه با ارکستر اجرا کردم؛ به مدت سه سال خواننده ارکستر آذربایجانی علی سلیمی آهنگساز «آیریلیق» و «حیدر بابا» بودم.

یاشار احمدی خواننده دیگر ارکسترملی در شب موسیقی آذربایجان با بیان این که در ارکسترملی بهترین نوازندگان فعالیت می‌کنند گفت: با نظارتی که استاد شهبازیان بر کار دارند، باید گفت ارکستر ملی از استانداردهای بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: اجرای موسیقی با استانداردهای بالا آن هم در تالار وحدت رویدادی بزرگ است و از همه علاقه‌مندان برای دیدن این اجرا دعوت می‌کنم‌.

احمدی اضافه کرد: با حضور استاد شهبازیان و استاد وطن‌دوست مطمئن هستم اجرای بسیار خوبی در پیش رو داریم.

احمدی درباره سابقه فعالیت خود گفت: من از حدود ۱۵ سالگی به موسیقی علاقه داشتم و سازهای تار و ضربی موسیقی سنتی و مقامی خودمان را می‌زدم تا اینکه با پیشنهاد استادانم و با پتانسیلی که در من دیدند تصمیم گرفتم موسیقی کلاسیک و آواز اپراتیک را امتحان کنم؛ در نهایت به استاد وطن دوست معرفی و دوره آواز اپرا را خدمت ایشان گذرندم. سپس در کنسرواتوار استانبول در سال ۸۷ قبول شدم و در آنجا در رشته اپرا در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کردم. در بازگشت به تهران با چند ارکستر از جمله ارکستر سمفونیک تهران همکاری داشته‌ام. سال گذشته با منتخبی از نوازندگان ارکستر سمفونیک اپرای پردیس و پریسا استاد چکناوریان را روی صحنه بردیم و من در آن  اجرا نقش پردیس را می‌خواندم.

ارکستر ملی ایران با مشاور هنری فریدون شهبازیان، به رهبری میهمان وحید علی‌پور و خوانندگی رشید وطن دوست و یاشار احمدی، ساعت ۲۱:۳۰ چهارشنبه ۲۶ دی ماه، شب موسیقی آذربایجان را در تالار وحدت اجرا می‌کند.  

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.