رئیس جمهور با اشاره به استقامت مردم ایران با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی گفت: انقلاب اسلامی با توکل بر خدا از مشکلات عبور خواهد کرد

روحانی: انقلاب اسلامی از مشکلات عبور خواهد کرد

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان شب گذشته در دیدار با علما و روحانیون در حوزه امام خمینی (ره) شهرستان گرگان اظهار کرد: استقامت مردم با وجود مشکلات اقتصادی قابل تحسین است، انقلاب اسلامی با توکل بر خدا از مشکلات عبور خواهد کرد.

وی با اشاره به اراده جدی وزارت مسکن برای حل مشکل این بخش تصریح کرد: وزیر مسکن و شهرسازی قول داده در این دولت ۹۰۰ هزار واحد مسکونی را تکمیل و تحویل مردم دهد.

رئیس جمهور در خصوص تامین نیاز گوشت گرم برای مردم افزود: ما برای اینکه مردم در مضیقه نباشند ناچاریم گوشت گرم را به میزان نیاز کشور با هواپیما حمل کنیم زیرا زمان به اندازه کافی نیست که بخواهیم گوشت گرم را با وسایل دیگر به کشور برسانیم.

روحانی سانحه دلخراش سقوط هواپیما را به ملت ایران و خانواده های داغدیده تسلیت گفت و افزود: پرسنل نیروی هوایی حق بزرگی بر گردن ما دارند.

وی با اشاره به اهمیت ماه دی بیان کرد: ماه دی گویی پیام خاص برای ما دارد، یاد تاریخ انقلاب اهمیت ویژه ای دارد و سرآغاز نخست انقلاب اسلامی از دیماه سال ۱۳۴۱ آغاز شد، ۱۹ دی سال ۵۶ حرکت پرسرعت نهضت اسلامی از قم شروع شد و چله های بعدی تا پیروزی انقلاب ادامه یافت.

روحانی بیان کرد: در دی ماه ۵۷ فرار شاه به عنوان حادثه مهم در تاریخ انقلاب بود و از کشور گریخت.

وی ادامه داد: امسال در دی ماه در آستانه چهلمین سال انقلاب اسلامی هستیم دشمنان نمی‌خواستند این انقلاب پیروز شود بعدا امید بستند که این انقلاب چند ماه باقی نمی ماند و بعد از ۶ ماه به تعبیر آنها سرنگون می شود و آنها بر کشور مسلط می شوند.

رئیس جمهور بیان کرد: مسوولان آمریکا گفتند که ایران جشن ۴۰ سالگی انقلاب را نخواهد دید اما در روز ۲۲ بهمن به حول و قوه الهی خواهند دید ملت بزرگ و قدرشناس نسبت به انقلاب، ملت و حاکمیت ملی چگونه به خیابانها خواهد آمد و پاسخ قاطع را به آنها خواهد داد.

روحانی با بیان اینکه همه مردم در این انقلاب سهیم بودند، ابراز کرد: همه دست به دست هم دادند تا انقلاب پیروز شد، در برخی بخش ها شاید مقایسه آسان باشد، روز اول انقلاب ما ظرفیت نیروگاهی ۷ هزار مگاوات بود و امسال بیش از ۸۰ هزار مگاوات است.

وی با بیان پیشرفت‌های ۴۰ ساله انقلاب تصریح کرد: اول انقلاب ۱۹ سد بزرگ ملی داشتیم اما الان ۱۷۲ سد بزرگ ملی داریم.

رئیس جمهور گفت: در زمینه دین، معنویت و ایمان به خدا و معاد، ایثار و فداکاری، پاکی و صداقت، عدم سوءظن نسبت به دیگران را چگونه باید مقایسه کرد؟ روحانیت در این ۴۰ سال در این راستا چه کردند؟ برخی آمارها گویا است، در بحث معنویت این آمار کافی نیست.

روحانی اثرگذاری معنوی در بین جوانان و خلوص در صف جماعت را مهم خواند و ابراز کرد: مسوولیت ما بسیار سنگین است، ما البته سنجش هایی در بخش فرهنگی داریم و بر اساس نظرسنجی در زمینه اعتقادات وضع ما خوب است.

وی ادامه داد: جوانان به خدا، پیامبر، قرآن معتقد هستند و در این بخش سرافراز هستیم کاری که حوزه های علمیه انجام دادند تاثیرگذار و موفق بوده است در مناسک دینی هم وضع بدی نداریم اما آنجایی که باید دقت کنیم در اخلاق و رفتار ماست.

رئیس جمهور گفت: آیا دروغ و توهین به یکدیگر و تحقیر به جایی رسیده که برای خودمان و وجدانمان راضی باشیم، در کارزار مبارزه با تبلیغات شدید دشمن علیه دین کارهای خوبی انجام دادیم اما در زمینه اخلاق باید تلاش بیشتری انجام دهیم.

روحانی افزود: امروز امواج رادیویی از ما اجازه نمی‌گیرند فضای مجازی پیام راست و دروغ را مخابره می‌کند زمان سختی است و ما هم باید از شیوه های جدید در تبلیغاتمان استفاده کنیم و در فضای مجازی و رسانه های گروهی فعال باشیم.

رئیس جمهور گفت: یکی از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی صدور پیام امام به جهان بود، امام راحل در افکار عمومی بسیار تاکید داشت قدرت افکار عمومی یک قدرت بسیار بزرگ است.

روحانی بیان کرد: امروز نیاز به میکروفن و تریبون نیست و با موبایل هم میتوان با جهان حرف زد رسالت روحانیت امروز بسیار سنگین است.

وی با تاکید بر اینکه بازگشت به سیره پیامبر مهم است، گفت: اگر به این سیره نبوی برنگردیم و به راه پیامبر (ص) متمسک نشویم و ایشان را الگوی زندگی قرار ندهیم در این زمان، پیروزی در برابر دشمن تا بن دندان مسلح بسیار مشکل است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه فشار به اسلام فقط در ایران نیست بلکه در آمریکا و اروپا نیز وجود دارد؛ گفت: روسری یک مسلمان و صف نماز را در اروپا که ادعای آزادی می‌کند نمی‌توانند تحمل کنند.

روحانی با اشاره به اینکه راه درست تبعیت از سیره نبوی است، افزود: در سایه تبعیت از راه پیامبر به پیروزی می‌رسیم.

وی با اشاره به روزهای سخت بیان کرد: برخی فکر می‌کنند امروز روز امتحان دولت است در حالی که روز امتحان روحانیت،حوزه های علمیه و جوانان هم است دشمن با تمام توان به میدان آمده و نباید تسلیم شویم.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما با مقاومت می توانیم به پیروزی برسیم، گفت: ۱۴ میلیون نفر در مدارس هستند ۴ میلیون نفر دانشگاه می روند ۱.۵ میلیون معلم و استاد داریم.

روحانی ایجاد امنیت در کشور را مهم خواند و ابراز کرد: چشمان بیدار نیروهای مسلح در مرزها و شهرها پشت رادارها و در فضای مجازی همه جا مراقب هستند تا امنیت به دست آید.

وی تصریح کرد: ۳۰ میلیون نفر در سال به بیمارستان مراجعه می کنند ۸۰ میلیون تحت پوشش بیمه هستند، برق و آب، بنزین، گازوئیل با قیمت ارزان در اختیار مردم است، گرانی وجود دارد ولی ارزانی را هیچ وقت محاسبه نکردیم.

رئیس جمهور گفت: در هر کیلو گندم به نانوا ۱۶۰۰ تومان سوبسید می‌دهیم اما اینها مورد محاسبه قرار نگرفته است.

روحانی با اشاره به اینکه نمی‌گویم در کشور مشکل نداریم، افزود: اما اگر مشکلات را می بینیم باید زحمت دیگران را هم ببینیم به درگاه خدا ناشکری نکنیم.

وی با اشاره به اینکه ما امروز معنویت اولیه انقلاب را می خواهیم ما در شرایط جنگ قرار داریم ما با مقاومت مردم دشمن را خواهیم شکست، تمام دنیا در جنگ تحمیلی در مقابل انقلاب اسلامی ایستاد و امکانات غرب پشت سر صدام بود  اما با توکل به خدا به پیروزی رسیدیم.

رئیس جمهور از گلستان به عنوان گلستان ایران نام برد و این مهم را بالاترین نعمت خداوند دانست، وحدت شیعه و سنی در این استان مثال زدنی است آمریکا و استکبار از این اجتماع برادرانه ناراحت و اندوهگین است.

روحانی با تاکید بر اینکه استکبار جنگ بین شیعه و سنی را می‌خواهد، ابراز کرد: دولت به عنوان خادم مردم است، مردم باید بیش از گذشته وارد صحنه شوند.

وی از علما و  روحانیت خواست از تمام استعدادهای معنوی خود استفاده کنند تا شاهد پیروزی نهایی باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.