مدیرکل اداره ثبت احوال استان خراسان رضوی گفت: در طی ۹ماهه ابتدایی امسال، ۱۰۱۵۰۹ واقعه تولد در دفاتر استان ثبت گردیده است.

کاهش ۸ درصد تولد در استان خراسان رضوی

سید حسین نیری در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: در نه ماهه ابتدایی سال ۹۷، ۱۰۱ هزار ۵۰۹ واقعه تولد در استان خراسان رضوی ثبت شده  است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد کاهش داشته است و از این تعداد ۵۱ هزار و ۹۰۷پسر و۴۹ هزار ۶۰۲ دختر می باشند. 
وی با بیان اینکه در سال گذشته استان خراسان رضوی از حیث ولادت، بعد از سیستان و بلوچستان و خوزستان رتبه سوم را در کشور در اختیار داشت، تصریح کرد: از طرفی بیشترین اسامی ثبت شده برای پسران در نه ماهه ابتدایی  امسال به ترتیب فراوانی امیرعلی ۱۸۱۴ بار ،امیرحسین۱۶۲۵ بار ،ابوالفضل۱۵۷۸ بار ، محمد  ۱۵۱۶ بار و  علی ۱۴۳۲بار  می باشند و در بین بیست اسم اول پسر ، تنها اسم  کیان به عنوان یک اسم اصیل ایرانی در رتبه دوازدهم با فراوانی ۷۲۷ بار قرار دارد و اسامی دیگر همه مذهبی می باشند.  همچنین بیشترین اسامی ثبت شده برای دختران نیز در طی این مدت به ترتیب فاطمه با ۲۶۸۷ بار ، زهرا با ۱۷۶۱بار ، حلما با ۱۵۹۷ بار ، زینب با ۱۲۶۷ بار  و یسنا با ۱۰۶۲ بار می باشد.
نیری همچنین با بیان اینکه استان خراسان رضوی سال گذشته رتبه یازدهم مرگ و میر در کشور را در اختیار داشت، افزود: در طی ۹ماهه ابتدایی امسال همچنین ۲۰۸۵۲واقعه فوت در استان ثبت شده است که ۱۱۵۹۱ نفر ان مرد و۹۲۶۱ نفر ان زن بوده اند .
وی بابیان اینکه آمار فوت شدگان استان  در طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد کاهش داشته است ، ادامه داد: در طی ۹ماهه ابتدایی امسال به ازای هر ۱۰۰واقعه فوت ثبت شده برای خانم ها در استان ، ۱۲۵ واقعه فوت برای آقایان به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.