رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه عامل ۵۷ درصد تصادفات برونشهری زمستان پارسال بوده است.

عدم توجه‌به‌جلو و تخطی از سرعت عامل ۵۷ درصد تصادفات زمستان گذشته

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سرهنگ نادر رحمانی رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا افزود: پس از این دو عامل انحراف به چپ با ۱۳ درصد و عدم رعایت حق تقدم با ۱۲ درصد در رتبه‌های بعدی مهمترین علل تصادفات زمستان ۹۶ بوده‌اند.

وی گفت: خستگی و خواب آلودگی با ۴ درصد و تغییر مسیر ناگهانی با ۲ درصد دیگر عوامل مهم رخداد تصادفات جاده‌ای زمستان پارسال بوده است.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به این که لغزندگی معابر نقش موثری در بروز حوادث رانندگی در فصل زمستان دارد تاکید کرد: در عین حال رانندگان باید حتما سرعت مطمئنه و فاصله طولی با وسیله نقلیه جلویی را در فصل زمستان رعایت کنند چرا که رعایت این دو عامل می‌تواند تصادفات رانندگی را در این فصل به نصف کاهش دهد.

وی با بیان این که سرعت مطمئنه سرعتی است که راننده در آن سرعت توانایی کنترل کامل وسیله نقلیه را دارد گفت: این سرعت به شرایط جوی بستگی دارد و پایین‌تر از سرعت مجاز در جاده‌هاست.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.