قزوین_ یوسف شیخ الملوکی گفت: کاهش محسوس دما و تشدید شرایط یخبندان شبانه روزی در اواخر هفته جاری پیش بینی می‌شود.

کاهش محسوس دما و تشدید شرایط یخبندان شبانه‌روزی در اواخر هفته جاری

یوسف شیخ الموکی مدیرکل هواشناسی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: براساس آخرین نقشه های پیش بینی در منطقه بارش برف و باران و در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف و احتمال کولاک پیش بینی می شود و برای امروز و فردا جوی نسبتا پایدار بر منطقه حاکم است.

وی افزود: از اواخر وقت چهارشنبه مجددا سامانه بارشی دیگری وارد استان قزوین شده که روز پنج شنبه با هوای بسیار سرد همراه است و در اکثر مناطق این استان بارش برف پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین یادآور شد: وضعیت آب و هوای این استان از امروز تا روز بعد، صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد و برای روز چهارشنبه الی روز پنج شنبه وضعیت صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد و در اواخر وقت ابری و در پاره ای مناطق بارش برف و باران است.

شیخ الملوکی عنوان کرد: وضعیت ابری، بارش برف از بعدازظهر وزش باد شدید و در پاره ای مناطق کولاک برف برای روز پنج شنبه تا روز جمعه پیش بینی می شود.

وی عنوان کرد: از اواخر وقت چهارشنبه سامانه بارشی فعالی وارد استان می شود که تا صبح جمعه بارش برف را به همراه خواهد داشت و این سامانه بارشی از با توده هوای سرد همراه خواهد شد که پیامد آن، کاهش محسوس دما و وزش بادهای شدید پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین یادآور شد: کاهش دید افقی به سبب بارش برف و پدیده مه، لغزندگی و اختلال در تردد به ویژه در جاده های مواصلاتی و گردنه های استان، پدیده کولاک به دلیل وزش بویژه از بعدازظهر پنج شنبه، کاهش حدود ۸ تا ۱۰ درجه دما از صبح جمعه تا اوایل هفته آینده و تشدید شرایط یخبندان شبانه روزی و به کارگیری تمهیدات لازم برای حامل های انرژی به دلیل کاهش محسوس دما از هشدارهای لازم هواشناسی برای این بارش ها است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.