البرز- فریبا رسانژاد گفت: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته شاخص رضایت بیمار از خدمات پرستاری در بیمارستان های دولتی ۸۶ درصد بوده و در بیمارستان خصوصی ۹۰ درصد که این آمار نشان دهنده ی فعالیت های توصیف ناپذیر پرستاران با توجه به شیفت های کاری سنگین در بیمارستان ها است.

رضایت ۸۶ درصدی بیماران از خدمات پرستاری بیمارستان‌های دولتی

فریبا رسانژاد  مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی البرز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، ضمن ارج نهادن و گرامیداشت مقام پرستار به خواسته ها و انتظارات جامعه پرستاری از جمله طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری و ارتقای بهره‌وری و جذب کمک پرستار پرداخت واظهار کرد: پرستاران باید بتوانند به طور تخصصی عملکرد حرفه ای خود را در بیمارستان ها داشته باشند.

وی با اشاره به آغاز طرح غربالگری فشار خون و تناسب وزن ایرانیان بالای سن ۳۰ سال که از ۲۲ دی ماه همزمان با روز پرستار توسط پرستاران در بیمارستان های دولتی و خصوصی در حال اجراست تصریح: این طرح با استقبال خوبی در بیمارستان ها رو به رو شده است و همه اطلاعات مربوطه به غربالگری در سامانه مربوطه  جمع آوری می شود.

رسانژاد در ادامه به عملکرد خوب مدیریت زخم در استان البرز و توسعه آن از دو مرکز به ۱۲ مرکز  اشاره کرد و افزود: با توجه به عملکردی که در مدیریت زخم داشته ایم می توانیم قطب آموزش باشیم  .

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی البرز گزارشی از عملکرد مدیریت پرستاری دانشگاه ارائه کرد و افزود : با توجه به جذب ۳۳۰ پرستار از طریق آزمون استخدامی اما باز هم  کمبود پرستار در بیمارستان های دولتی وجود دارد.

وی گفت: شاخص رضایت بیمار از خدمات پرستاری در بیمارستان های دولتی ۸۶ درصد بوده و در بیمارستان خصوصی ۹۰ درصد که این آمار نشان دهنده فعالیت های توصیف ناپذیر پرستاران با توجه به شیفت های کاری سنگین در بیمارستان ها است.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی البرز به سامانه ثبت ملی پرستاران اشاره کرد و افزود: تاکنون بیش از ۳ هزار نفر از پرستاران اعم از شاغل و غیرشاغل اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کرده اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.