گیلان- علی بهارمست گفت: حذف عوارض ماده ۱۱ (دریافت عوارث برای تمدید پروانه ساخت) درآمد شهرداری رشت را به شدت کاهش داده است.

حذف عوارض ماده ۱۱ درآمد شهرداری رشت را کاهش داده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری رشت، علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت در هفتاد و دومین جلسه شورای شهر، سرپرست شهرداری رشت گفت: اخیرا در جلسه مجمع شهرداران کلانشهرها این موضوع مطرح شد که اکثر کلانشهرها در پرداخت حقوق پرسنل دچار مشکل هستند.

وی افزود: حذف عوارض ماده ۱۱ (دریافت عوارث برای تمدید پروانه ساخت) درآمد شهرداری رشت را به شدت کاهش داده است.

بهارمست با اشاره به فصل بودجه نویسی شهرداری، گزارشی از میزان تحقق بودجه در سالهای اخیر ارائه داد و تصریح کرد: تلاش ما تدوین بودجه واقعی برای سال آتی است.

بهارمست، تاکید کرد: بدهی کلان شهرداری از زمانی آغاز شد که بودجه واقعی بسته نشد، براساس کد هزینه های مصوب، پروژه اجرا شده ولی درآمد همان کد محقق نشده است.

وی با بیان اینکه درآمدهای شهرداری طی چندسال اخیر محقق نشده است، افزود: بستن بودجه ۹۰۰ میلیارد تومانی برای امسال، وضعیت را وخیم تر کرده و پروژه های عمرانی نیمه تمام مانده است.

وی از رییس و اعضای شورای اسلامی شهر رشت خواست در زمان تصویب بودجه به تاکید دولت بر اتمام پروژه های ناتمام توجه کند.

بهارمست تاکید کرد: بودجه ۹۰۰ میلیاردی در خوشبینانه ترین حالت نیز امسال محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به کاهش درآمد ناشی از ارزش افزوده، تصریح کرد: با این وجود تلاش شده ۴۸ میلیارد تومان قرارداد برای پروژه های عمرانی منعقد شود و لیست ریز پروژه ها به شورا گزارش می شود. افزون بر آن ۲۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده و برخی پروژه ها نیز در مرحله انتخاب پیمانکار است .

سرپرست شهرداری ابراز کرد: تلاش ما اولویت پرداخت در حقوق کارگران خدمات شهری بوده است.

بهارمست ادامه داد: ماده ۱۱ به تنهایی ۳۰ کد درآمد شهرداری را بویژه در پایان سال، محقق می کرد. این حذف کد درآمدی از سوی وزارت کشور، به شدت درآمدهای شهرداری را در پایان سال دچار بحران کرده است.

وی از آمادگی شهرداری رشت برای مقابله با بحران برف احتمالی خبر داد و افزود: با وجود بدهکاری به تعمیرکاران، ماشین های شهرداری، تعمیر و مانور هم برگزار شد ولی ۱۰ سالی است خودروی خدماتی جدید خریداری نشده است و تلاش داریم از خودروهای بخش خصوصی در برف پیش رو استفاده کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.