گیلان - یونس رنجکش گفت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی برای روزهای پایانی هفته، مبنی بر احتمال بارش شدید برف در ارتفاعات شهرستان، کلیه مدارس و مساجد روستای حیران برای اسکان اضطراری در شرایط بحرانی به حالت آماده باش درآمدند.

آماده باش مدارس و مساجد "حیران" آستارا برای اسکان اضطراری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری آستارا، یونس رنجکش فرماندار بندر مرزی آستارا در پنجمین جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه های خدمات رسان با تجهیزات و امکانات کافی در مناطق کوهستانی و سخت گذر حضور داشته باشند و از بروز بحران و خطرات احتمالی جلوگیری کنند.

وی با تأکید بر اینکه مدارس و مساجد منطقه حیران و دیگر نقاط کوهستانی برای اسکان اضطراری آماده باشند، ادامه داد: باید در این مدت مسیر دسترسی به تصفیه خانه آب بهارستان به منظور پایش تأسیسات آب رسانی باز باشد.

وی افزود: باران و برف موجب ریزش سنگ و گل و لای کوه به محور آستارا در غرب استان گیلان به شهرستان نمین در استان اردبیل می شود و راهداران و پلیس راه با آمادگی کامل، جاده را برای تردد در پایان هفته مهیا کنند.

رنجکش ادامه داد: جمعیت هلال احمر آستارا با بهره گیری از نیروهای امدادی برای کمک به حادثه دیدگان احتمالی و بخشداران و دهیاران با تشکیل جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران در روستاها از آمادگی کامل برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه بحران و حادثه زمان مشخص ندارد و قصور در خدمات رسانی و رفع مشکلات مردم، از هیچ مدیری پذیرفته نیست، خاطر نشان کرد: شهروندان منطقه نیز اقدامات لازم را برای مدیریت بحران های احتمالی در محدوده های شهری داشته باشند.

وی همچنین خواستار استقرار ماشین آلات راهداری در مسیر و جایگاه های معیّن شده توسط اداره راهداری و شهرداری ها در سطح شهرستان شد و تصریح کرد: این آمادگی باید تا پایان سال ادامه داشته باشد.

رمضان دانش سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا نیز در این جلسه با اشاره به بارش باران و برف از اواخر هفته جاری، از آمادگی راهداران برای تامین امنیت و خدمات رسانی به خودروها در محورهای مواصلاتی و تجهیز دو تیم تخصصی راهداری به بیش از ۱۰ دستگاه لودر، گریدر و کامیون خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.