عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین خبر داد که رئیس تشکیلات خودگردان به زودی به سوریه سفر خواهد کرد.

مسئول فلسطینی: محمود عباس به سوریه سفر خواهد کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «عزام الاحمد» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) تأکید کرد که تماس بین مسئولان سوری و مسئولان فلسطینی قطع نشده است.

الاحمد در گفت‌وگو با روزنامه «الوطن» که روز دوشنبه (14 ژانویه) منتشر شد، تصریح کرد که  احتمال دارد «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در هر زمانی به سوریه سفر کند.

الاحمد با بیان اینکه «من امروز در جریان سفری علنی وارد دمشق شده‌ام (نه محرمانه)»، گفت که «سفر محمود عباس به سوریه بزودی انجام خواهد شد».

این مسئول فلسطینی در حاشیه افتتاح دفتر هیئت رادیو و تلویزیون فلسطین در دمشق تصریح کرد که «[وضعیت] سوریه بهبود خواهد یافت و گزینه‌هایش نیز مشخص است و قطب‌نمایش همچنان به سمت فلسطین است».

الاحمد با تأکید بر اینکه این موضع دمشق نه تنها بر فلسطین، بلکه بر تمام منطقه تأثیر خواهد داشت، اعلام کرد که تلویزیون فلسطین، صدای فلسطین در سوریه، صدای سوریه در فلسطین و صدای امت عرب خواهد بود.

وی با بیان اینکه وضعیت آوارگان فلسطین و مکانیزم و نحوه همکاری با دولت سوریه در بازسازی اردوگاه‌های فلسطین به ویژه اردوگاه یرموک در صدر مذاکراتی بود که با مسئولان سوری انجام شده است، تصریح کرد که ساف بر اساس امکانات خود آماده است پس از هماهنگی کامل با دولت سوریه در بازسازی این اردوگاه سهیم باشد.

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین با اشاره به نشستهای خود با گروههای فلسطینی حاضر در دمشق، موضوع پایان دادن به اختلافات بین گروههای فلسطینی را مطرح و تأکید کرد که در این نشست بر لزوم اتحاد برای پشست سر گذاشتن مرحله خطرناکی که مسئله فلسطین با آن روبروست، تأکید شده است.

الاحمد همچنین تصریح کرد، مسئولان فلسطین و مصر در تلاشند «جنبش حماس را قانع کنند که به اتحاد گروه‌های فلسطینی بپیوندد و غزه را به دولت وفاق فلسطین تحویل دهد... و این اقدامات در نشست آتی شورای مرکزی در ابتدای ماه آتی مطرح خواهد شد».

این عضو جنبش «فتح» در حالی اظهارات مذکور را اعلام می‌کند که حماس بارها دعوت به حل اختلافات و ایجاد وحدت دعوت کرده است.

الاحمد مسئله فلسطین را بر سر چند راهی می‌داند و بر این باور است که طرح آمریکا موسوم به «معامله قرن» پیش از اینکه به وجود آید، شکست خورده است و دیگر این طرح اجرا نخواهد شد.

الاحمد همچنین تأکید کرد که مردم فلسطین «تحت هر فشاری، فرآیند صلحی را نخواهند پذیرفت که آمریکا هدایت آن را بر عهده داشته باشد و هیچ صلحی را نخواهیم پذیرفت که به قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی مبتنی بر ایجاد کشور فلسطینی مستقل در اراضی اشغالی سال 1967 به پایتختی قدس شرقی، پایان دادن به اشغالگری و تضمین حق بازگشت بر اساس قطعنامه 194 متعهد نباشد».

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.