خراسان شمالی- نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان شمالی، با حضور رضا رجب زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و حبیب یزدانپناه مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برگزار شد.

توسعه گردشگری و برندسازی استان مشارکت و کار جمعی می‌طلبد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، رضا رجب زاده قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان شمالی در نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان شمالی با بیان اینکه برندسازی و معرفی جاذبه های گردشگری استان، مشارکت و فعالیت جمعی می طلبد، بر لزوم انجام کار عملیاتی و احساس تکلیف در هر دستگاه برای تحقق این مهم، تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی استانی با پتانسیل های بالقوه در حوزه گردشگری است، افزود: باید بتوانیم با برنامه ریزی و هدف گذاری های کوتاه، میان و بلند مدت، این استعدادهای بالقوه را به شکوفایی برسانیم.

وی با بیان اینکه هر گوشه ای از خراسان شمالی دارای ظرفیت های ارزشمندی است، تصریح کرد: علاوه بر جاذبه های طبیعی، تنوع اقوام یکی دیگر از شاخصه های استان است که می توان از آن برای آشنایی دیگر مردم با سنت ها و آیین های مختلف و در نتیجه جذب گردشگر بهره برد.

رجب زاده با تأکید بر اینکه شناخت استعدادهای موجود و باور این ظرفیت ها به عنوان دارایی های ارزشمند استان، منشأ اثر و تحول است، گفت: باید این مهم را در صدر فعالیت ها قرار دهیم و در ستاد خدمات سفر نیز با فراهم آوردن زیرساخت ها به تحقق این مهم کمک کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی عنوان کرد: موضوع گردشگری همانند حلقه های زنجیر به دیگر حوزه ها متصل است و نقص هر یک سبب افت در حوزه دیگر می شود، بنابراین در حوزه گردشگری، بحث زیرساخت ها و ایمنی راه و جاده حائز اهمیت است.

رجب زاده با اشاره به نقش صدا و سیما، رسانه ها، مطبوعات و مدیران دستگاه های اجرایی در معرفی هدفمند خراسان شمالی به منظور جذب گردشگر تصریح کرد: در این زمینه باید تمام فعالیت ها و اتفاقات منتج به شکوفایی استان شود و صرفا بزرگنمایی مشکلات و نشان دادن نیمه خالی لیوان نباشد.

وی بر لزوم ارائه برنامه عملیاتی از سوی هریک از کمیته های ۱۱ گانه ذیل ستاد اجرایی خدمات سفر استان تأکید کرد و افزود: این کمیته ها با همین محوریت باید در شهرستان ها نیز هرچه زودتر فعالیت خود را آغاز کنند و سطح بندی نیازها و شناسایی اولویت های فعالیت در دستور کار قرار گیرد.

حبیب یزدانپناه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: ستاد اجرایی خدمات سفر استان برای نوروز ۹۸ در قالب ۱۱ کمیته شامل خدمات امداد و نجات، اسکان و رفاه، برنامه ریزی و آمار، خدمات بهداشتی سلامت و محیط زیست، هماهنگی امور شهرداری ها و دهیاری ها، نظارت و تنظیم بازار، انتظامی امنیتی و ترافیک شهری، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، اطلاع رسانی تبلیغات امور فرهنگی و فضای مجازی، حمل و نقل و ترافیک و کمیته نظارت بر خدمات سرویس های بهداشتی و نمازخانه ها برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی آنچنان که باید در سطح ملی شناخته شده نیست، افزود: فرصت نوروز، زمان مناسبی است تا با هم افزایی تمام دستگاه ها به این مهم دست پیدا کنیم.

یزدانپناه از برنامه ریزی به منظور ایجاد غرفه هایی در مسیر عبور مسافران برای عرضه صنایع دستی استان و نیز فراهم آوردن زیرساخت هایی که جاذبه های گردشگری و مراکز اقامتی استان را معرفی کند خبر داد.

گفتنی است؛ اختصاص یافتن تعدادی از تابلوهای تبلیغاتی جاده های استان به موضوع معرفی استان و جاذبه های آن و نیز الزام آموزش و پرورش نسبت به منع اسکان غیر فرهنگیان در مراکز اقامتی تحت پوشش و مدارس در نوروز ۹۸، از جمله مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.